AlgemeenNieuws

C1000-man start actieformule ‘Gekke Gerrit’

Amsterdam – Wolter Vaartjes, een C1000-ondernemer, werkt met enkele partners aan de oprichting van een premiumformule met partijhandel en A-merken. De doelstelling is om snel op te schalen naar enkele tientallen winkel’.

De Amsterdamse Spaarndammerstraat krijgt op 12 september de primeur, aldus Vaartjes tegenover Levensmiddelenkrant. In die winkel gaat partner en supermarktondernemer Gerrit Hoksberg van start met de eerste vestiging van de nieuwe winkel. Het concept – dat de naam ‘Gekke Gerrit’ draagt – zoekt naar panden tot 500 vierkante meter en krijgt een assortiment in diepvriesproducten, A-merken, partijhandel, vers brood, dkw (droge kruidenierswaren) en ‘een beetje’ agf (aardappelen, groente en fruit). De rode ruit in het logo van de actieformule is een duidelijke knipoog naar dat van C1000.

Vaartjes ziet goede kansen voor een nieuwe formule. Vaartjes: “Mede door het landelijk wegvallen van C1000 en de opkomst van kleine partijhandelaren met belabberde winkels, is er in mijn ogen ruimte voor een keten die twee zaken combineert: lage prijzen en goede kwaliteit.”

De C1000-man wijst erop dat de huidige kleine spelers doorgaans niet uit de supermarktwereld afkomstig zijn en daardoor weinig op hebben met kwaliteit en een ordelijke winkelpresentatie. “Gekke Gerrit gaat dit anders aanpakken. Wij betrekken ons dagverse biologische zuurdesembrood van Albert Hendriks, die ook Lidls kleinbrood produceert. Enkele hardlopers, zoals Coca-Cola worden vast assortiment, maar voor het overige gaan we klanten verrassen met veel aantrekkelijk geprijsde partijhandel.”

De keten in oprichting zal zeven dagen per week geopend zijn en zal klanten actief benaderen via een eigen app, waarmee aanbiedingen kunnen worden verzilverd. Als de proef succesvol verloopt, neemt Vaartjes opties op circa tien panden. De doelstelling is daarna om snel op te schalen naar ‘enkele tientallen winkels’.

Beheer
WP Admin