AlgemeenOpinie

Blunders van de bank

Ik zou het niet geloven als we het zelf niet meemaken: onze bank stapelt blunder op blunder. En service? Ho maar!

Het is dat we het zelf meemaken, anders zou ik het niet geloven. Ondanks eerdere afspraken schreef de bank nog steeds de oude aflossingen af. Vandaar dat mijn man onze accountmanager belde. Dat was begin mei. Die stuurde een whatsappje: hij had een andere functie gekregen, maar het bericht was doorgegeven aan de nieuwe accountmanager. Die zou contact met ons opnemen. Dat gebeurde niet. We werden wel gebeld door de assistent. Die kon ons niet vertellen wie de nieuwe accountmanager zou zijn. Excuses bleven achterwege, maar hij lachte mijn man glashard uit toen die zei dat hij gecompenseerd wilde worden voor de periode dat het geld niet bij ons, maar wel bij de bank op de rekening had gestaan. Niet echt bevorderlijk voor de relatie.

Directeur heeft wel iets beters te doen

Ruim een maand later hadden wij nog niets gehoord. Mijn man besloot om de directeur bedrijven te bellen. Wij vinden het onbegrijpelijk dat je als klant toevalligerwijs moet ontdekken dat je contactpersoon is vertrokken. Bovendien waren we nog steeds niet netjes geïnformeerd over zijn opvolger. Daarnaast hadden we nog wel een appeltje te schillen. Mijn man werd echter niet met de directeur doorverbonden. De secretaresse meldde doodleuk dat ‘de directeur wel iets beters te doen had dan deze ‘klant’ te woord te staan’. We waren sprakeloos en zijn nog steeds geschokt over deze afwijzing.

[([002_rb-image-1786124.jpeg]:inzetgroot)]

 

Hoge rente, slechte service

Maar goed, we besloten het van ons af te laten glijden en ons vooral niet druk te maken. Tot de telefoon ging. De assistent accountmanager. Of we de definitieve balans wilden inleveren. Nou, dat wilden we wel, maar we wachtten nog steeds op het financieel jaaroverzicht van de bank. Onze boekhouder wilde graag de rentebedragen controleren, want hij vond dat we enorm veel rente hadden 
betaald. De assistent beweerde dat we dat overzicht wel hadden gehad en dat we evengoed de balans wel konden afmaken. Verkeerde reactie! Hoe makkelijk is het om tegen een klant te zeggen dat je wel een duplicaat wilt sturen? Even opzoeken, mailtje sturen, klaar. Maar nee, de jongeman zou zelf wel contact zoeken met de boekhouder. Toen mijn man zei dat hij dat niet goed vond, beet de man hem toe: ‘Ik kom er heus wel achter wie het is!’ Daar twijfelen we ook niet aan, maar we vroegen iets anders!

Onzinnige actie

Ons is gemeld dat ze deze zomer de cijfers van 2014 gaan bestuderen. Lekker zinnige actie. Die zijn namelijk al lang geanalyseerd toen we de boerderij verkochten. Er is volgens mij op dit moment maar één vraag van belang voor de bank: pakken de bedrijfswijzigingen financieel gunstig uit? Ook voor ons is maar één ding belangrijk: afspraken nakomen en dus de rente op de rekening-courant verlagen. Ik ben bang dat het nog wel een paar jaar zal duren voor ze bij de bank zover zijn. Of wij dan nog klant zijn? Dat is de vraag!

Lees meer van Heidy Verhoef: Kredietverdriet

Beheer
WP Admin