Home

Achtergrond 1 reactie

Boerderij in andere handen

Reed Business, uitgever van onder meer Boerderij, heeft donderdag 15 november bekendgemaakt de agrarische uitgeefactiviteiten te willen verkopen aan Doorakkeren bv.

Het is de bedoeling dat merken als Boerderij, Trekker, Groenten & Fruit en All About Feed worden ondergebracht in de nieuwe onderneming Misset Uitgeverij.

Doorakkeren krijgt een meerderheidsbelang in Misset Uitgeverij, Reed Business bv een minderheidsbelang. De voorgenomen verkoop betreft alle uitgeefactiviteiten en gerelateerde producten, services en evenementen die Reed Business onder de vlag Proagrica uitbrengt: Boerderij, Boerderij Vandaag, Pluimveehouderij, Groenten & Fruit, Trekker, Traktorpool, Future Farming, All About Feed, Poultry World, Pig Progress, Dairy Global. Ook de sales- en marketingactiviteiten die Proagrica verricht voor softwarebedrijf Dacom gaan over naar de nieuwe onderneming. 140 personeelsleden komen voor Misset Uitgeverij te werken.

Doorakkeren bv is joint venture

Doorakkeren is speciaal opgezet om de agrarische uitgeefactiviteiten van Reed Business over te nemen. Het is een joint venture van Derk Haank, Cor Jan Willig en Luc van Os. Alle 3 hebben een brede ervaring in de uitgeefwereld: Haank was topbestuurder bij Elsevier Weekblad en Springer Nature, Willig is mede-oprichter van tijdschriftenuitgeverij New Skool Media (onder meer Elsevier, Kijk en Delicious) en Van Os is CEO van Hearst Media (onder meer Elle, Cosmpolitan, Quest en National Geographic).

De overname van Boerderij en de andere titels moet zijn beslag krijgen per 1 januari 2019.

Eén reactie

  • juul loeffen

    Hopelijk keert dan de situatie van toen weer terug, dat we het nieuws vanuit de agrarische sector weer online gratis kunnen bekijken.Groet juul

Of registreer je om te kunnen reageren.