Akkerbouw

Nieuws 2 reacties

Cosun heeft probleem kwaliteitscijfers opgelost

Cosun Beet Company heeft het probleem met de onjuiste kwaliteitscijfers verholpen. Dat meldt de suikerproducent.

De telers die het betreft hebben inmiddels de juiste kwaliteitscijfers ontvangen.

Door een softwarefout zijn in de eerste vijf weken van de bietencampagne niet de juiste monsternummers aan de juiste vrachtwagens gekoppeld. Hierdoor kregen telers vaak de cijfers van onbekende collega‘s, wat soms leidde tot onverklaarbare verschillen in suiker- en tarragehalte.

Verrekenen verschillen in uitbetaling

Sommige telers zijn nu na de correctie verblijdt met betere resultaten, terwijl anderen met een teleurstelling geconfronteerd werden. De verschillen worden later verrekend in de uitbetaling.

Laatste reacties

  • Reactie verwijderd door een beheerder

  • Vhouder

    heb een keer mijn bieten in een doodlopende straat op geslagen waardoor chauffeurs 100 meter achteruit moesten rijden geen enkele chauffeur zij er iets van maar de buitendienst medewerker van cosun heeft me voor alles en nog wat uitgemaakt als ze nu in verhouding willen straffen moeten er een paar levenslang met zware lijfstraffen krijgen bij cosun

Of registreer je om te kunnen reageren.