AkkerbouwNieuws

Lamb Weston lanceert mondiale merkidentiteit

Kruiningen – Aardappelverwerker Lamb Weston lanceert een nieuwe wereldwijde merkidentiteit met de slogan ‘Seeing Possibilities in Potatoes’. Hiermee brengt het bedrijf de activiteiten onder één wereldwijde merkvisie onder.

Om tot deze merkvisie te komen onderzocht Lamb Weston in meer dan zeven landen de mening van klanten. De inventiviteit van de onderneming wordt als meest onderscheidend ervaren, zo bleek hieruit.

“Seeing possibilities in potatoes staat voor wat we elke dag opnieuw doen bij Lamb Weston”, zegt Bas Alblas, CEO van de joint venture Lamb Weston/Meijer. “We zien niet alleen de aardappel, maar beseffen we dat we naar de mogelijkheden moeten kijken.”

Uit de merkvisie komen nieuwe initiatieven voort, zoals de introductie van Connoisseur Fries. Dit is een antwoord op de vraag van consumenten naar ambachtelijke frites en het streven van eetcafés en restaurants om nieuwe, onderscheidende menu-onderdelen te presenteren.

Een tweede innovatie zijn Potato Dippers, omdat consumenten vaker blijken kiezen voor gedeelde gerechten. Hiernaast wordt de klantenservice geoptimaliseerd, waardoor de klant minder voorraad hoeft aan te houden en er meer werkkapitaal vrijkomt.

Dit is de eerste grote merkverandering in ruim vijftig jaar historie van de onderneming. Hiermee wil Lamb Weston groei realiseren.

Beheer
WP Admin