boerderij academy

collegereeks strategische agrimarketing
27 oktober, 3,10, 17, 24 november en 1 december 2020 | Nyenrode Business Universiteit

Collegereeks Strategische Food & Agrimarketing

 

Programma

College 1 | Het begrijpen van het heden: Marketingstrategie en waardecreatie

  • Succesvol creëeren van nieuwe business modellen door gebruikmaking van het business canvas model
  • Value proposition canvas
  • Hoe marketing en business roadmapping het concurrentievermogen van uw bedrijf ten goede komen
  • Succesvolle lanceringsstrategieën en de design-marketing interface
  • De cruciale rol van het team voor een snelle go-to-market strategy

Prof.dr. Henry RobbenHoogleraar Marketing, Nyenrode Business Universiteit


College 2 | Het begrijpen van het heden: Customer Experience in relatie tot content marketing

  • Customer experience management: optimaliseren van de klantbeleving en het vertalen van klantinzichten naar winstgevende activiteiten
  • Veranderingen in het medialandschap van de food & agrisector: omgaan met diverse kanalen om klanten te bereiken
  • Customer journey mapping & design
  • Content marketing: inhoud, delen, verreiken en verspreiden
  • Effect van content marketing op customer engagement, klantbeleving, merkbinding en sales 

Sander Stallinga,  managing partner 4net Amsterdam en lid van de adviesraad communicatie van de Hogeschool van Amsterdam

 

College 3 | Het begrijpen van de toekomst: nieuwe technologieën en marketing

  • Ontdekken van de juiste plek in je waardepropositie voor digitalisering (ondersteuning van het basisproces, digitaliseren van producten en diensten, opvangen van user gaps)
  • Methoden om te bepalen waar technologie strategisch ingezet kan worden
  • Het op gang krijgen van een innovatieproces
  • Lokaal concurreren: kan dat nog wel?
  • Concurrentie van bedrijven die jouw business anders definiëren

Bas van HulsenbeekDigital Strategist, Customer Interaction Enabling ABN AMRO B.V.

 

College 4 | Het creëren van return on business: food & agri neuromarketing

  • Overtuigingsprincipes van Cialdini
  • Nudging: sturend in plaats van dwingend marketing bedrijven
  • Bewust het onbewuste beïnvloeden in sales- en marketingprocessen
  • Toepassen van inzichten uit de neuromarketing in strategie en marketingexecutie
  • Invloed op merkidentiteit en postionering van het onbewuste
  • Irrationaliteit in beslistrajecten verklaard vanuit neurowetenschap

Martin de Munnik, communicatiestrateeg en medeoprichter van neuromarketingbureau Neurensics

 

College 5 | Aandachtsmarketing - Van Share of Voice naar return on Attention

Door uitpuilende mailboxen, ontplofte WhatsApp-groepen en een overdaad aan reclame is onze aandacht kostbaarder dan ooit. Hoe zorg je dat jouw boodschap nog opvalt? In dit college leer je op basis van nieuw wetenschappelijk onderzoek en food & agri voorbeelden uit de praktijk hoe je wél aandacht voor jouw boodschap krijgt. Klaas Weima licht aan de hand van empirische observaties toe waarom aandacht superschaars is. We gaan in op de zes bewezen aandachtstrekkers voor effectieve communicatie ondersteund met veel praktische voorbeelden.

  • De laatste trends op het gebied van digitale marketingcommunicatie en media
  • De zes aandachtstrekkers en hoe je deze kunt toepassen
  • De vier bouwstenen van het Earned Attention Canvas, een bewezen methode voor merkontwikkeling
  • Na afloop beschik je over een actuele marketing gereedschapskist die je direct kunt toepassen op je eigen merk en organisatie

Klaas Weima, oprichter en managing director Energize, creatief bureau voor interactieve merkcommunicatie

 

College 6 | Uitvoering van de marketingstrategie: Resilient marketing leadership

  • Vraagstukken op het snijvlak van marketing en strategie
  • Duaal leiderschap: optimaal managen van de paradox om concurrentievoordeel te creëeren
  • Helderheid over hoe 'resilient' bijdraagt aan marketingdoelstellingen binnen de food- en agrisector
  • Coachingsvaardigheden en creëeren van een 'resilient' marketingteam
  • Transformeren in een kritische en creatieve strateeg

Prof.dr. Rudy Moenaert MBAHoogleraar strategische marketing aan TIAS School for Business and Society



meld u nu aan downloag brochure