Wat vind jij ervan?

Zodenbemester van Vredo

5


De afschaffing van de rode diesel in januari 2013 is een nieuwe tegenslag voor de agrarische industrie, omdat de brandstofprijzen hier wederom door stijgen.Innovatieve technieken kunnen door hun efficiënte werking de pijn wat verzachten. Vredo heeft recentelijk zijn zodenbemesters vernieuwd, waardoor er minder onderhoud nodig is en later revisie uitgevoerd hoeft te worden. Tevens heeft wetenschappelijk onderzoek aangetoond dat het unieke dubbeleschijvensysteem van Vredo zich het lichtste door de grond laat trekken. Dit resulteert in het laagste brandstofverbruik in de markt; de besparing kan wel oplopen tot 4.000 liter per jaar.

Dankzij het unieke dubbeleschijvensysteem wordt de grond drukloos door twee in V-vorm opgestelde schijven, welke ten alle tijden scherp blijven, ingesneden en geopend, waarna de mest in de snede geïnjecteerd wordt. Hierdoor blijft het wortelstelsel in takt en behoudt de grond zijn open structuur waardoor een optimale mestopname wordt bewerkstelligd. Verbranding en uitdroging van de grasmat wordt hierdoor voorkomen. Onafhankelijk onderzoek van de Wageningen Universiteit heeft uitgewezen dat het dubbeleschijvensysteem van de Vredo zodenbemester zich het lichtste door de grond laat trekken, wat een enorme brandstofbesparing oplevert: op harde gronden is tot 90 pk minder trekkracht nodig. Dit levert een jaarlijks brandstofvoordeel van wel 4.000 liter op.



In het verleden hebben zich problemen met betrekking tot de lagering voorgedaan, waardoor een Vredo bemester als onderhoudsgevoelig bekend stond. Met de huidige generatie zodenbemester zijn deze problemen verleden tijd. Door het gebruik van nieuw ontwikkelde schijven en het toepassen van een automatisch smeersysteem is de machine seizoenen lang te gebruiken zonder enig onderhoud. De schijven hebben een levensduur tot wel 300.000 m3.

1) Hoogste opbrengst door het gebruik van professionele en hoogstaande producten, zoals de Vredo zodenbemester.
2) Dubbeleschijvensysteem levert een brandstofbesparing van tot wel 4.000 liter op en behoeft een 90pk minder trekkracht.
3) De nieuw ontwikkelde schijven en het automatische smeersysteem maakt de zodenbemester onderhoudsarm.
4) Verhoogde winst door toename efficiëntie.

Heeft u vragen of wilt u meer weten over dit product plaats dan onderstaand uw reactie.

Laatste reacties

  • agri2

    In het verleden is na een goed jaar de prijs van tarwe altijd ingestort, dus als je het zo bekijkt zou je alles moeten verkopen. De wereld is echter behoorlijk aan het veranderen, de vraag naar graan neemt gigantisch toe, hogere prijzen zullen vaker voor gaan komen. Voor deze prijs 20 % van je tarwe verkopen is niet verkeerd, dan weet je wat hebt. Als de prijs volgend jaar lager is ben je blij dat je al wat verkocht hebt, als de prijs hoger is dan heb je nog mooi 80 % te verkopen.

  • martensDLD

    niet verkopen,neem zelf toch eens het risico,en laat de winst bij je zelf,de prijzen van alle gewassen is goed,dus in mijn zicht hoeft niemand te verkopen aan de grote jongens die Jou winst volgend jaar opstrijken!

  • martensDLD

    heb nu nog de opbrengst van 200 hect in opslag bij me zelf en niet verkocht

  • Alette

    Ik zag zojuist een bericht voorbij komen dat graan minder duur aan het worden is. Per ton noteerde de voertarwe in Goes 237 euro, een daling van 5 euro ten opzichte van vorige week. Ik ben heel benieuwd of er al boeren zijn die de graan voor 2013 verkocht hebben voor 200 euro....

  • schnieders

    ik zou nog niet verkopen denk dat je voor 200 altijd nog kan verkopen

Laad alle reacties (1)

Of registreer je om te kunnen reageren.