Wat vind jij ervan?

Assortiment melkveevoeders met laag fosfor gehalte

8


De Heus introduceert een breed assortiment fosfaat arme diervoeders genaamd ‘cP-voeders’.


Deze ‘cP-voeders’ bevatten tot 35% minder fosfor. Voor elke rantsoentoepassing is er in het De Heus assortiment een fosfaat arm voer beschikbaar.

De introductie van het ‘cP-voederassortiment’ sluit aan bij de afspraken zoals vastgelegd in het, mede door De Heus, ondertekende ‘Convenant Verlaging Fosfaatproduct via Rundveevoeder’

Aanpak fosfaatreductie


Voor het snel in kaart brengen van de fosfor voereficiency bij de individuele melkveehouder is De Heus ‘fosfor quick scan’ beschikbaar. Aan de hand van de scanresultaten kan vervolgens een fosforarm voerrantsoen worden vastgesteld, toegesneden op elke individuele bedrijfssituatie

Strategieën die een bijdrage leveren aan de doelstelling om de fosfaatreductie te realiseren, zijn onder andere: deelnemen aan bedrijfsspecifieke excretie (BEX), aanpassing van ruwvoer aandelen in het rantsoen, verhogen van de voerefficiëntie, bewuster kiezen van (bij)producten in het rantsoen en inzetten van cP-voeders.

Laatste reacties

  • e.j.huizing1
    Panellid

    Ook in de agrarische sector zal social media een belangrijke plaats in gaan nemen. Snelle contacten, over actuele zaken kunnen soms zeer zinvol zijn. Toevallig kreeg ik zojuist via twitter nog een leuke kadotip voor boerinnen www.ikbenboerin.nl/index.php

  • NH Agri

    De vraag is niet of en hoe, maar wanneer. Je merkt dat de huidige generatie boeren de digitale snelweg steeds beter weet te vinden. We hebben echter (gelukkig) nog steeds te maken met een oudere generatie. Deze groep kan of wil niet op internet actief zijn. Daarom zal met de tijd de activiteit op internet toenemen.
    Een groot nadeel van social media is, ook in de landbouw, dat het heel veel sociale gebeurtenissen in " het echte leven" verminderd. Waarom nog naar voorlichtingsavonden, informatiebijeenkomsten of open dagen als alle informatie al op internet beschikbaar is? Dit merk je al in kleine dagelijkse dingen. Wanneer je met mensen in gesprek bent die tussendoor ff facebooken; of wanneer je mensen digitaal ergens voor uitnodigd maar de persoon in het echt geen kaart meer stuurt. Dat is de donkere zijde van social media, ook in de landbouw. Wanneer we er niet voor oppassen zal met de social media de maatschappelijke individualiteit toenemen en het onderlinge persoonlijke contact verwateren.
    Natuurlijk zijn er ook genoeg kansen voor social media maar die worden al zoveel benoemd dat daar weinig woorden aan vuil hoeven worden gemaakt. Kennis wordt vele malen sneller verspreid en gedeeld, wat de sector alleen maar ten goede kan komen!
    Genoeg kansen dus voor Social Media, ook in de landbouw, maar met mate.

  • cobra

    Wj hebben een reclame campagne gedaan op twitter die erg succesvol is. daarnaast kan een gebuiker bij ons inloggen met zijn bestaande social media accounts. hier wordt volop gebruik van gemaakt. enige nuance is natuurlijk goed, onze app gebruikers zijn allemaal moderne boeren met smartphones en interesse in software.

  • Arieh

    Alle social media is heel makkelijk en mooi. Toch geloof ik niet dat het dé toekomst wordt, het blijft beperkt. Als er zaken gedaan moetn worden of iemand wil serieus advies dan komt uiteindelijk gewoon iemand aan de keukentafel.

  • lotteboersma

    @Peter, wij hebben in het najaar 2011 onderzoek gedaan onder ruim 3.000 Boerderij lezers en ik was positief verrast door het resultaat met betrekking tot social media gebruik onder onze lezers (39% is actief)! Als je meer details wilt ontvangen van het onderzoek, stuur me dan even een privé bericht.

  • hilko.bos1

    Social media zullen in de landbouw vast doorzetten. Zelf denk ik dat agrariers/akkerbouwers deze kanalen voor een belangrijk deel zullen inzetten om informatie te delen. Natuurlijk is het voor een deel al 'gewoon leuk' om contact met collega's te hebben, maar ik denk dat het uitwisselen van bijvoorbeeld korte gebruikerservaringen van producten of teelttechnieken voor de akkerbouwer een stuk meerwaarde op kan leveren. Ook de simpelste praktische tips zijn goed te delen via social media, en geposte vragen kunnen snel beantwoord worden, mits er genoeg volgers/leden/oid zijn die de berichten lezen.
    Dus mensen kunnen, ook hier bij Boerderij Connect, allerlei onderwerpen aanhalen. Dat kan varieren van: welke spuitdop past het beste bij deze toepassing? tot: hoe zit het nu echt met de huidvastheid van dit uienras? Of zelfs: wat vinden we nu eigenlijk van de inzet van de loofklapper in pootgoed, als het gaat om de Erwinia-problematiek?
    Dus uitwisselen van kennis uit de praktijk. Daar zit een schat aan informatie.

  • Edwin Paulis

    ideaal voor de boer deze manier van communiceren

  • gerrit coppens
    Panellid

    Ik zie hier twee gesprekken door elkaar lopen. Op de eerste plaats internet in zijn algemeenheid. Mensen gaan op internet informatie zoeken en gaan daardoor minder naar voorlichtingsbijeenkomsten. Persoonlijke contacten worden daardoor minder is de conclusie. Voor een deel wil ik dat onderschrijven. Je maakt bewuster een keuze of je ergens naar toe gaat. Als de organisatie toegevoegde waarde kan bieden in het (dag)programma dan ga je wel, je kunt eventueel op internet voorwerk doen wat de diepgang van de discussie bevorderd. Persoonlijke contacten met mensen in je omgeving worden minder als je minder naar bijeenkomsten gaat. Dat klopt. Daar staat tegenover dat je contacten legt met mensen verder van huis en ook daaruit kunnen goede relaties ontstaan.
    Het andere gesprek gaat over sociale media. Daar kun je fora, zoals dit medium, onder verstaan. Maar meestal bedoeld men twitter, facebook, linkendin en mogelijk ook nog hyves. Door vriendenkeus kun je ook daar contacten leggen die voor jezelf en/of je bedrijf interessant zijn. Daarnaast kun je ook je bedrijf op de kaart zetten. Door filmpjes op je pagina te zetten en/of foto's met verhaal erbij te twitteren bouw je een band op met mensen die toevallig een keer op een open dag op je bedrijf zijn geweest. Je kunt goodwill (lees publieke steun) opbouwen. Mensen weten vaak totaal niet waar we mee bezig zijn en als je met twitter de waarom vraag al vooraf kunt beantwoorden kun je veel achteraf leed besparen

Laad alle reacties (4)

Of registreer je om te kunnen reageren.