Wat vind jij ervan?

De eerste Vredo VT3936 met Tebbe strooier

15


PRIMEUR 2 IN 1!

De eerste Vredo VT3936 met Tebbe strooier is een feit! Hiermee is ook direct



de eerste Vredo VT3936 in Engeland geïntroduceerd.



Deze schitterende combinatie is inmiddels geleverd bij de firma FGS Agri in

Ashford, deze firma heeft de laatste jaren gewerkt met 6 Terragator’s met

Tebbe opbouw. Na meerdere keren de Vredo VT3936 bewonderd te hebben en

overtuigd te zijn van de geweldige wendbaarheid, gewichtsverdeling, comfort

en super zicht vanuit de cabine heeft deze firma de keuze gemaakt ditmaal te

gaan voor een Vredo VT3936. Een van de doorslaggevende factoren was dat de

Tebbe strooier mechanisch door de Vredo wordt aangedreven met als resultaat

een perfect egaal strooibeeld in combinatie met een hoog rendement.

Deze machine is voorzien van een Tebbe 18M³ opbouw speciaal ontwikkeld

voor de Vredo VT3936 dit geheel is zo geconstrueerd om toch de optimaal

gewichtsverdeling te kunnen waarborgen maar wel een zo groot mogelijke

capaciteit te hebben.



Na deze machine geleverd te hebben is de machine direct tentoongesteld op

de Grassland UK Bath & West waar zeer veel interesse getoond werd en veel

enthousiaste kreten rond gingen. Dus al met al een geslaagd concept met

goede kansen voor de toekomst in Engeland maar ook zeker in de rest van


Europa.


Laatste reacties

  • ketelbinkie

    Kijk eens naar een Merlo,een eenvoudige machine zonder poespas, goed toegangkelijk voor onderhoud (motor).
    De enige met een goed zicht vanuit de cabine voor, achter en opzij.
    Wij hebben er zelf een, word dagelijks gebruikt en heeft me nog nooit in de steek gelaten.

  • jansjongers

    en doen jullie veel transport eventueel sleep want ik ben eerlijk gezegt geen voorstander van een hydrostaat
    prijs is ong hetzelfde dus daarvoor moeten we het niet doen
    zicht was bij mij ook wel een grote topper bij de merlo manitou is wel wat vinniger in handelingen, grote plus vond ik ook de motor van de merlo (deutz tegen perkin)

  • Gerd-Jan

    Hydrostaak kan ook trekken hoor. Iedereen roept dat het slecht is. Maar nog nooit gezien.

  • jansjongers

    ik anders wel
    ik ga het niet afbreken want ik hoor er die er heel tevreden van zijn maar ik hoor er ook die er al dingens mee hebben meegemaakt waar je toch schrik van krijgt.
    ik heb een beetje een gevoel dat het een heel goed systeem is maar als het tegen zit het wel heel hard kan tegen zitten.
    als het dus goedkoper is wil ik het wel afwegen maar de machines kosten over het algemeen evenveel dus neem ik liever het systeem waar ik meer op betrouw
    maar ik sta zeker open voor ervaringen van andere gebruikers!

  • ruben.ottenschot1

    Het is ook mogelijk om een 2dehands machine voor eigen gebrek te verzekeren mits deze niet ouder dan 2 jaar is en minder dan 1000 uur heeft gelopen.
    Kan ook een idee zijn maar de afweging blijft de waarde tegen de premie!
    als je een eigen gebrekdekking neemt, dan houd wel rekening mee om geen olie gerelateerde te nemen maar een echte eigen gebrek dekking(vast lopen van motor tot electronica etc.)

  • henk fledderus

    mijn ervaring is ooit eens begonnnen met een New Holland, een die de motor nog achterop had staan en hand geschakelde bak. de bediening was niet geweldig maar dat ding kon trekken als een beest. in die tijd (10- 12 jaar geleden) waren er MF verrijkers met hydrostaten die zeer slecht trokken. ik geloof dat Claas toen ook een uitstapje in verrijker land had, dat zeer slecht scoorde.
    later hadden we een Manitou, ik geloof dat die nog steets en mechaniche bak had. Ik vond dat een erg fijne machine. het had alle functies op 1 handle mast vering en hydro bak vergrendeling.
    Mijn latere ervaring hier in Australie zijn voornamelijk met stro stapelen, weinig met trek werk dus.
    feit is wel dat als de verijker in de zomer hier koel blijft dan koken ze nergens.
    Jcb doet het hier redelijk, een fijne comfortabele machine de bediening was goed. de aircon was hopeloos en de aanjager maakte net zo veel lawaai als wind
    maar dat hoeft in nederland niet zo'n drama te zijn.
    Tijdens het werken met ongehoorzame stro balen ontstond er nog al eens schade. de enorme hoeveelheid plastic van spatborden, koplampen en cabine maakte dat wat prijzig.
    we hadden een demo Merlo voor een week of wat, erg populair hier, die was van voren kompleet van staal. Deze had geveerde cabiene. de periode dat ik er me werkte was niet lang genoeg om een heel eerlijk oordeel te geven. comford was bijna te goed. een spuit spoor voelde de weinig van er bleef alleen niet zo veel van de balen over. ook in de bochten miste je wat gevoel en dat resulteerde nog wel eens in bandjes van de grond. dit kan een ervarings kwestie zijn.
    de bediening was een beetje te beveiligd met een trigger die je moest vasthouden als je de joystick bediend. ik vond dat personelijk niet geweldig. het interieur is wat plastic achtig en rammelde al na 130 uur. De merlo had een grote olie pomp en was erg rap zodra je een beetje toeren bij gaf.
    een maand ofzo terug had ik een klein uitstapje met een Claas. dat zag er erg degelijk uit en de eigenaar was er positive over. dat zegt in zo verre wat dat het nog al slopers zijn.
    trekker en werktuig heeft een poosje geleden en vergelijking gehad van enkele "gewone" verrijker modellen
    succes er me

  • jansjongers

    henk fledderus bedankt voor de interessante ervaring. had ook wel het gevoel dat merlo wel zeer gebruiksvriendelijke machine was want wie er wat ervaring mee had was niet snel content van een manitou maar ik ik heb dan van 1 gehoord die een manitou en merlo op proef had en niks van manitou moest hebben maar nu zoveel problemen had gehad dat ze geen merlo terug kochten, nog een boer hier in de buurt die hem na een jaar weg deed omdat die warm liep en bij de loonwerker hier was de hydrostaat al kapot geweest (nog geen 5000 uren had die) maar precies dat ik het gevoel heb dat de merlo er wel wat op vooruit is gegaan de laatste jaren want waar ik van spreek is allemaal met modellen van al meer den 10 jaar geleden.
    bij mijn nonkel bolt er een en die is er ook zeer tevreden van maar die heeft nog geen 500 uren dus daar weet je nog niets van.

  • jansjongers

    aa de trigger is bij mijn nonkel simpel met een rekker vergrendeld dus is makkelijk op te lossen :)

  • Dpj

    Voor mij is de enige verreiker die geschikt is voor de landbouw, de jcb of misschien CAT maar die zijn wat duur... Ik ken hier in Portugal verschillende bedrijven met manitou, allemaal probleemgevallen. Wij hadden vroeger zelf (mijn vader in NL heeft er nog steeds 1) JCB 530 B en later 535-67 en die moesten regelmatig een volle vrachtwagen aanhanger met grasbalen trekken. (we hadden er later wel een remleiding op gemaakt!) Geen probleem voor meer dan 25 km. Ook deden wij loonwerk met balen laden en lossen en ook vaak wagens stro lossen voor bloembollen kwekers bij ons in de buurt. Vaak kwamen er combinaties en dan nam ik de volle aanhanger mee het land in, zodat de vrachtwagen dan zelf achter me aan kon komen. De combinatie zelf ging meestal niet, in zandgrond of als het lekker nat was. Soms ook moest ik de vrachtwagen trekken want die konden dan niet vooruit komen. (Er zijn goede en minder goede vrachtwagen chauffeurs heb ik gemerkt, sommige reden zelf tot ver in het land waar andere al na een paar meter vast zaten) We hadden ze op brede (600) banden staan dus vastzitten was meestal geen probleem voor de verreiker. Wat betreft Merlo, Het is de enigste fabrikant die zijn verreikers met 3 punts hefinrichting uit kan rusten dus trekken zal ook voor die wel geen probleem zijn. Voor de hoeveelheid werk die je omschrijft er mee te willen doen, waarom niet een minishovel? Die zijn ook heel handig en sterk.

  • MeervanB

    Als je kosten wilt besparen moet je rekening houden met:
    aanschafwaarde, restwaarde, rente, verzekering, onderhoudskosten, brandstofverbruik, werksnelheid en stilstand.
    De verreikers zijn de laatste jaren enorm ontwikkeld. De stabiliteit is een stuk beter geworden wat de werksnelheid ten goede komt. Bij de meeste merken heb je de keuze voor een load sensing pomp. Ook dit komt de werksnelheid ten goede en bespaard brandstof. De trekkracht wordt bij een aantal merken vermeld in de folder.
    Indien je voor een gebruikte verreiker gaat vraag naar de onderhoudshistorie van de machine. Dit kan veel extra kosten achteraf voorkomen. Ga voor een machine van een service dealer.
    succes

  • lklaassen

    Wij hebben draaien een Claas Scorpion verreiker. Is vlgs mij de enigste in zijn soort die draait met een zgn variobak. Trekt erg goed. Overigens is deze niet te vergelijken met de Targo modellen van Claas. Deze werden gebouwd bij Caterpillar. De Scorpion bij Kramer. Erg wendbare machine met prima gebruikers eigenschappen. Zicht is formidabel!

  • jvdD

    Wij hebben een manitou, dit is onze 2 de. De eerste gebruikt gekocht 4jaar oud , 800 uur op de teller uit de lease. het eerste jaar ging de motor kapot, lekke kop ,het blok was ook krom zeiden ze. Binnen 2 jaar ging werkelijk alles kapot. Nu weer 3 jaar een nieuwe gekocht (741 120 lsu)
    ook deze is niet erg degelijk. We doen er wel erg veel werk mee >1000 uur per jaar.
    Handig is een verreiker zeker degelijk en bedrijfszeker mag er nog veel verbeterd worden.
    Zelf denk ik nu over een ahlman shovel ik denk dat die degelijker zijn.

  • martinwesterik

    Prijs JCB en Manitou doen elkaar niets. JCB 731-70 was zelfs goedkoper in ons geval dan eenvergelijkbare manitou. Geregeld hoorde ik over de onderhoudsbehoefte van meerdere Manitou's. Maar ook onze JCB begon duur te worden na 13000 uur. Met deze ervaring en prijzen toch maar weer gekozen voor JCB. Het lijkt er op dat na 1 jaar en 800 uur op de klok een goede keus hebben gemaakt. Het is echt een vlotte machine van 100 pk, wat volgens de specificaties ook zou moeten. Manitou wilde graag een 120 pk of meer machine aanbieden, maar dat wilden we niet ivm met brandstof verbruik. Onze jcb heeft een grotere pomp (140 L/min) dan een manitou van 120 pk, dus met niet te zware belasting sneller. Zou de vergelijking gaan tussen twee 120 pk machines, dan was manitou goedkoper geweest.

  • RijkersFarm

    Wij hebben nu bijna 7 jaar een JCB, omdat we wat groter zijn is de ruimte in de cabine voor ons heel belangrijk en daarbij is die van JCB een van de grootste. Ook het zicht naar de rechterkant is bij JCB het beste, voordat we de verreiker kochten hebben we naast de JCB, de Merlo, Manitou, FH, Claas, Bobcat en John Deere bekeken. We hebben niet zo veel trekwerk, maar trekken doet hij alles (ook vastzittende vrachtwagens gaat beter met de verreiker als met een trekker van 110 pk....!). We gebruiken de verreiker vooral voor het laden van de mengwagen en uitmesten strohokken, maar daarnaast een werkbak voor op 7 meter hoogte ( met een hoogtebakl) zand van de voerkuilen halen etc. We zijn er nog steeds volop tevreden over, en hopen dat hij nog lang meegaat ( ik kan van alle werktuigen de verreiker het slechtste missen..!

  • Geefsweer

    Ik heb een JCB tm300 deze is knikgestuurd. Deze bevalt me veel beter dan een gewone vierwielbestuurde verreiker je hebt veeel beter zicht rondom de verreiker. En met het laden van een voermengwagen draai je er gemakkelijker boven. Een knik gestuurde is wel duurder en kan minder hoog (5.20 meter).

Laad alle reacties (11)

Of registreer je om te kunnen reageren.