Wat vind jij ervan?

Kadaverkoelingen t.b.v. schone-zuivere-weg

1


Coolworks levert kadaverkoelingen t.b.v. schone-zuivere-weg

Op vraag van de Nederlandse, Duitse, Deense en Finse markt heeft Coolworks BV, producent van de Euratainer kadaverkoelingen, de Euratainer Schone-Vuile-Weg in het programma opgenomen. Deze uitvoeringen werden al vaker op aanvraag gemaakt voor klanten, maar door de stijgende behoefte neemt Coolworks een aantal modellen nu standaard op in haar assortiment.



De vraag naar dit type Euratainer (kadaverkoeling) is ontstaan uit de vraag van veehouders om zo min mogelijk contact te laten bestaan tussen de vuile (laadplaats destructiebedrijf ) en schone weg (binnen het productieperceel). Dit is vooral een hygiënekwestie; geen contact tussen schone en vuile weg helpt eventuele insluiping van ziektes voorkomen en verlaagt de infectiedruk. Daarnaast is er een praktisch-hygiënisch aspect. De veehouder kan nu zijn kadavers direct vanuit het schone gedeelte naar de koeling brengen en hoeft daardoor niet telkens door de hygiënesluis (douchen en omkleden) omdat hij het schone gedeelte niet verlaat. Daarnaast kunnen de tonnen/containers aan de vuile zijde worden gereinigd voordat ze worden teruggebracht naar de schone kant van het bedrijf.



Coolworks brengt in eerste instantie alle modellen (met uitzondering van de 1-tons) Euratainer in deze ‘schone-vuile-weg’ uitvoering op de markt. Daarnaast kunnen op aanvraag ook de bekende Coolworks kadavercellen op deze wijze worden uitgevoerd en zijn er op aanvraag speciale uitvoeringen mogelijk.

Eén reactie

  • rdronald

    Promotie blijft belangrijk zeker ook omdat er partijen zoals partij voor de dieren tegen de intensieve veehoduerij is en steeds maar negativiteit over de varkenshouderij uitstraalt naar de maatschappij moeten wij tegengas geven en het tegendeel bewijzen en transparant zijn over hoe we produceren en waarom. Met een goed imago en samenwerken kom je verder waardoor er de licence to produce ontstaat en concepten waardoor we onderscheidend zijn en we kostprijsverhogende kosten ook kunnen blijven betalen. Ik vraag me dan ook af of LTO en NVV ook wel voldoende hieraan doen om dit te bereiken want wat is er nou de laatse jaren veranderd? alleen maar kostprijsverhogende maatregelen en de opbrengst staat er neit tegenover. ROepen het moet anders en we moeten in de keten samen gaan werken, en boeren moeten samenwerken en allemaal een week niet leveren dit en dat ! er wordt veel geroepen maar er gebeurd teweinig ook daadwerkelijk in de praktijk dus hervormen en goede promotie blijven maken .

Of registreer je om te kunnen reageren.