Wat vind jij ervan?

JD 6 125 r of nh T 6 140

10

Ik heb de keuze tussen deze 2 bijde met CVT bak. In de boomgaart
Hebben we rijen van 150 meter dus wel draai en bedien werk.
Ook de externe bediening van aftakas en hef wooden vaak gebruikt.
We hebben een NH 6020 die mooi door 1 van dezen vervangen gaat worden.
Wie ervaring heeft met dezen wat is goed of fout aan ze?..

Laatste reacties

  • 18borst

    wij hebben sins een jaar een john deere 6115r autopower een soliede en degelijke trekker fijne vario alleen een nadeel als je op het rijpedaal rijdt en het pedaal loslaat dan komt hij niet 100 % tot stilstand veder een ruime cabine en eenvoudige bediening en zuinig met diesel en een enorm trekvermogen gaat echt door tot het bittere eind heeft {met de goede afstelling } een hele klijne draaicirkel tip als je voor een johnny gaat bestel hem dan met touchscreen en auto airco echt super we zijn overgestapt van fendt vario naar john deere en hebben nog geen moment spijt gehad hebben hem gekocht bij greve emmeloord ook een fijn bedrijf









  • boer2012

    gewoon de jd nemen ,veel zuiniger en degelijker dan een nh

  • tftyy

    met boer 2012 eens

  • Vhouder

    uit trekker testen komt nh zuiniger uit de bus

  • mtseshuis

    Altijd de NH nemen, of liever nog de Case/Steyr uitvoering, veel prettiger in de bediening. Hier de JD eindelijk snel ingeruild direct na verschijnen 4 cyl CVT, Autopwr is geen fijne cvt qua bediening, het niet stoppen na loslaten pedaal is al genoemd, maar ook verder met de schuif maar zozo, scroll wieltje is het enige fijne aan de AutoPwr. R serie is juist erg dorstig tov CNH tractoren met AdBlue, ander verplicht tunen, sowieso EGR uitschrijven anders verkankerd de motor na een x aantal uren.


    Zelfs Fendt's Vario kan niet tegen de superieure bediening van de Case/Steyr CVT aan, de 309Vario (ook aanwezig hier) komt nog het dichtst bij. Ook de nieuwste modellen hebben een erg fijne simpele bediening van alle functies, kunnen JD en Fendt nog wat van leren met al hun computergedoe qua instellingen van bijv hef, ventielen en trekkracht-eco modus cvt.

  • Ties S

    de "zuinigheid van New Holland is wel een rekenkundige truck..... New Holland geeft het vermogen op incl boost dus grotere gemene deler = op papier een lager gebruik.....


    een New Holland van 140 pk moet je dus vergelijken met een 120 pk nominaal van andere merken..... komt ook het verbruik heel anders te liggen....

  • 18borst

    het genereren van het roetfilter vindt eens in de 100 uur plaats neemt ongeveer een 20 minutten in beslag het verbruik gaat dan ongeveer een halve liter per uur omhoog wat betreft het brandstofgebruik ik zou zeggen zelf testen wat geen enkele situatie is gelijk onze 6115R verbruikt met frontmaaier kuhn gmd 702f en achter gmd 800 met een snelheid van 20 km per uur in een redelijk zware snee gras 24 liter per uur om storingen hoef je je niet druk temaken greve emmeloord geeft 5 jaar garantie mijn zwager heeft newholland en die is niks zuiniger dan onze john deere maar nogmaals de zelfde trekkers testen onder de zelfde omstadigheden is de beste oplossing om er achter tekomen wat je past






  • henk fledderus

    dank voor jullie racties Ik heb net test gereden op een T 7 met een cvt


    T6 met cvt zijn nog niet in onze staat Jd 6 autopower ook nog niet.


    de multie handle van de NH beviel goed ook is de service van de Nh dealer in het verleden beter geweest dan die van de JD dealer. wat hier onder service verstaan wordt is van het vormaat dat je in nederland de deur wel sluiten kom, maar toch.

  • mtseshuis

    Niks rekenkundige truuk, de R serie van JD staat, ook bij z'n gebruikers bekend om z'n dorst en de EGR klep zou ik maar dichtzetten als je motor je lief is. Maakt mij niet uit, ik hoef rekening niet te betalen, bij de eerste 74 en 7530's was het zo erg dat verscheidene cilinderkoppen gescheurd zijn.... Geen fabel, gewoon werkelijkheid.


    Onze getunede 6200 (nu 6170 Tier3b), verbruikte zowel met maaien als met kuilen met een een 660 Rapide (alle 40 messen er altijd in) altijd rond de 18 tot max 20 ltr/uur (gemeten aan de tank, niet op boordcomp), is daarmee net zo zuinig als een Fendt 722. Dan vind ik 24 ltr/uur al erg veel, ook bij 20 km/uur, dat doen wij met een vlindermaaier (9m) met 250pk, bij losgemaaide kanten plm 8 - 10 ha/uur.


    Plaatselijke loonwerker haalt met silagewagens nog niet eens 20 ltr/uur met de 7820 en 7930, deze zijn vergelijkbaar met de 6200 qua vermogen. Boost of niet, maakt niet uit, het gaat erom wat je kunt met de vergelijkbare trekker! Een lichtere trekker, die continu voluit (in de boost) moet, zal veel meer verbruiken dan een overbemeten trekker. Behalve wanneer je deze voor de weidesleep zet, dan maakt het wel uit.


    Laat het maar weten als je meer weten, we hebben een complete verbruikshistorie van alle trekkers hier, cijfers liegen niet!

  • mtseshuis

    Zou trouwens service wel bovenaan zetten! Dat was ook bij de JD dealer (nu Claas) wél altijd super, net als bij onze Case/Steyr en Fendt dealer. Dat is hier in de regio (Hardenberg-Ommen) trouwens niet gauw een probleem, ze willen allemaal graag verkopen, dan is een super service een eerste levensbehoefte!

Laad alle reacties (6)

Of registreer je om te kunnen reageren.