Wat vind jij ervan?

Social media vooral leuk of ook nuttig?

4


Veel boeren/boerinnen zijn actief op social media als twitter, facebook, instagram, whatsap, LinkdIn etc. Is dat vooral leuk of levert het ook nog wat op?

Laatste reacties

  • gerrit coppens
    Panellid

    Voor mensen die ook huisverkoop hebben kan het aanwijsbaar voordelig zijn. Doordat vrienden reageren kunnen anderen ook een link naar je bedrijf krijgen en zodoende kun je nieuwe klanten over de vloer krijgen. In andere gevallen is het leuk en je hebt als indirect voordeel dat je met mensen in gesprek komt die je dan informeert over het eerlijke verhaal. De media wordt toch al overspoeld met de kletskoek van Thieme en aanverwanten. Mensen willen wel eens weten hoe het echt zit

  • Martin Oldenhof

    Social media is zeker handig als informatie wil, bedrijven wilt volgen voor hun ontwikkeling of andere handige weetjes over onderwerpen die je intresse hebben. Ook kun je je eigen bedrijf zo promoten niet met een betaalde website, maar bv. fb of twitter. Ook kun je bv. zien wat kennissen doen of collega veehouders. De mogelijkheden van social media zijn volgens mij nog lang niet allemaal ontdekt door bedrijven. En met de social media kun je ook snel je netwerk vergroten.

  • Miep80

    Beide! Voor de Agrarische Spetterkalender heb ik bijna al mijn modellen via de social media gevonden..


    Het tevens een mooi middel om een breder, maar ook ander publiek te bereiken. Ik gebruik het ook weleens voor crowdsourcing..



  • hbodewes

    Hoi Margreet,


    Volgens mij is actief social media-gebruik voor boeren/boerinnen zowel leuk als nuttig (en handig – ik heb via social media opgezocht wat je voornaam is). Ik zie bijvoorbeeld meerdere voordelen in het contact met leveranciers. Ondanks het feit dat boeren in het contact met leveranciers nog duidelijk een voorkeur hebben voor face-to-face contact – zoals blijkt uit onderzoek http://bit.ly/1eZa1nd – kan social media zeker iets toevoegen in het contact. Denk aan het stellen van vragen via twitter. KLM laat in de consumentenmarkt al zien dat dit erg succesvol en adequaat kan worden ingezet. Maar ook via apps kan slim informatie worden uitgewisseld tussen boeren en hun leveranciers. Hierdoor kan een leverancier van mengvoeders bijvoorbeeld proactief reageren wanneer via een app de inhoud van de voersilo’s van een boer kan worden gemonitord.


    Ik kan me geen boer bedenken die dat niet nuttig én leuk vindt!





    Herman Bodewes, CRM Partners



Of registreer je om te kunnen reageren.