Wat vind jij ervan?

Asian Drives
Bedrijf

Asian Drives toont zelf ontwikkelde encoders

4


Asian Drives presenteert de, volledig in eigen beheer ontwikkelde, RSB-serie encoders van Nederlands fabrikaat voor toepassingen waarbij exacte snelheidsinformatie en positie-informatie (lees: relatieve positie) gewenst is. Denk bijvoorbeeld aan lieren, hijs- en hefwerktuigen, schuifdeuraandrijvingen of applicaties in de voedingsmiddelenindustrie en de land- en tuinbouw. In het bijzonder als de pulsen teruggevoerd worden naar een PLC, dan is het interessant om deze nieuwe ringpulsgevers toe te passen. In specifieke gevallen is het zelfs mogelijk om deze encoders te combineren met frequentieregeling. De encoders zijn leverbaar in 15 verschillende modellen, in diameter variërend van een IEC-bouwgrootte 63B14A tot 160D5. De toegepaste magneet en de elektronica is bij alle modellen gelijk. Doordat de flens- en magneetdragers bovendien in grote aantallen tegelijk geproduceerd worden is Asian Drives erin geslaagd om prijstechnisch een uitermate interessante encoder te ontwikkelen. In tegenstelling tot andere op de markt verkrijgbare encoders zijn deze nieuwe modellen direct aanflensbaar aan elk type IEC-motor en/of reductor. Afdekplaten zijn optioneel bij te bestellen. De modellen uit de RSB-serie zijn robuust en, doordat ze worden tussengebouwd,ook goed beschermd. Alle encoders beschikken standaard over een A- en een B-kanaal. Middels een sensor kunnen per minuut maximaal 60 pulsen per kanaal binnenkomen. Af fabriek worden deze encoders vervaardigd van aluminium. Op aanvraag kunnen de encoders echter ook in RVS 316 worden uitgevoerd. Alvorens deze encoders de fabriek verlaten worden ze eerst uitvoerig getest en volledig op klantwens softwarematig ingesteld op het gewenste pulsaantal (alle deeltallen van 6 zijn mogelijk), alvorens het geheel wordt afgewerkt met een beschermende coating tegen vocht, corrosie en kortsluiting. Het maximale aantal omwentelingen van deze encoders bedraagt 4.500 omw. p/min. Naar keuze zijn de encoders te monteren op de achterzijde van de motor of aan de voorzijde van de aandrijving. Maatwerk behoort tot de mogelijkheden.

Heeft u vragen of wilt u meer weten plaats dan onderstaand uw reactie.

Laatste reacties

  • Anton

    we zullen nog steeds hoge voerkosten houden, biggen zullen nog wel een redelijke prijs opbrengen , maar of de vleesvarkenshouder genoeg krijgt voor z'n varkens om kostendekkend te kunnen produceren zal niet meevallen, vooral het eerste halfjaar.
    Mestkosten zullen door de verwerkingsplicht eerst toenemen maar daarna zakken door het kleinere aanbod

  • Alette

    Gisteren is de Boerderij 'Trends 2013' bij onze lezers op de mat gevallen. Heb jij de trends van 2013 al bekeken? Naar welke trend kijk jij als varkenshouder?



    Onderwerpen 2013:
    Voerprijzen blijven hoog
    Na kip de Krulstaart
    Hoe kom ik aan geld
    Export groeit niet vanzelf
    Zoeken naar grond
    Opmars zonnestroom
    Mest blijft hekel punt
    Meer samenwerking
    Minder bedrijfstoeslag
    Techniek stoot door
    Nieuwe merken in beeld
    Snel kleur bekennen
    Centrale rol voor apps
    Meer oudere boeren
    Inspelen op natte oogst

  • Paulwouters

    De nederlandse varkensboer zal in 2013 zich moeten focussen op de kosten binnen het bedrijf.
    Hier valt de winst te halen!
    Voer blijft duur, en de prijzen per kilo zullen niet omhoog vliegen, dus..
    Dan maar winst creeren binnen het bedrijf.

  • Alette

    @Paulwouters: Waar let jij op als varkenshouder om de kosten te besparen? Let je op energiekosten, aanschaf van producten etc?

Of registreer je om te kunnen reageren.