Wat vind jij ervan?

ForFarmers BV
Bedrijf

VITAFOCUS en FORZA pluimveevoeders

5


ForFarmers Hendrix introduceert nieuwe voeders in de pluimveesectoren. Speciaal voor vleeskuikenhouders is er FORZA. Deze voeders zorgen voor een gezonde groei en een voorspelbaar resultaat met werkplezier! Voor leghennen heet de aanpak: VITAFOCUS. Goed voer, met een prima structuur zorgt samen met het juiste advies voor een voerwinst van 25 cent extra per kip. Vanaf 27 mei levert ForFarmers Hendrix deze nieuwe voeders aan pluimveehouders in Nederland, België en Duitsland.

Het nieuwe assortiment voor zowel vleeskuikens als leghennen is uitgebreid getest op praktijk- en proefbedrijven. De ervaringen zijn zeer positief.

Vleespluimvee
Gezonde groei, goede strooiselkwaliteit en het beste saldo. Daarvoor staat het nieuwe ForFarmers Hendrix voerassortiment FORZA. Het FORZA-assortiment voeders bestaat uit drie reeksen: Optima, Maxima en FeetFit. Elke reeks heeft eigen specifieke kenmerken waarmee we samen met de vleeskuikenhouder een sterke basis leggen voor een voorspelbaar topresultaat. Doordat de focus is gelegd op een goede vertering, bereikt de pluimveehouder zo de hoogste voerwinst. “Over de voersamenstelling is goed nagedacht”, zegt Rinze Exterkate, productmanager vleespluimvee. “In elke groeifase richten we ons op een ander aspect; ontwikkeling darmen en organen, een sterk karkas en maximale vleesaanzet. Dat vraagt om een optimale balans in het voer.”

Legpluimvee
Gezonde hennen die door een goede start en een persistente productie een hogere voerwinst realiseren. Daarvoor staat VITAFOCUS. Het VITAFOCUS-assortiment voeders bestaat na het Preleg-voer uit drie reeksen: Optima, Maxima en Vital. Elke reeks telt meerdere fases: Start, Top, Stabiel en Finish. Zo kan de pluimveehouder een goede keuze maken, voor wat het beste past bij zijn bedrijf(voering). Daarnaast zijn er ook nog de VITAFOCUS opfokvoeders, speciaal voor de opfok van een sterk uniform koppel jonge hennen. Deze voeders worden goed opgenomen en hebben een optimale ondersteuning van de darmgezondheid.
“Met VITAFOCUS draait het allemaal om darmgezondheid”, zegt productmanager Hans Beurskens. “Als dat niet op orde is dan blijft het dweilen met de kraan open. Daarom bevatten de VITAFOCUS-voeders diverse elementen die allemaal de darmgezondheid ondersteunen.”

Heeft u vragen of wilt u meer weten plaats dan onderstaand uw reactie.

Laatste reacties

  • beeldman
    Panellid

    Ik geloof best dat het 'achter de markt aan lopen' zoals het nu gebeurt een stabielere melkprijs geeft dan elke keer de prijs te moeten maken. Want nu de spotprijs hoger is gaat de RFC stijging niet snel genoeg. Tijdens de prijsdip(pen) is er veel minder gemor. Aan de andere kant zou ik het wel prettig vinden als de RFC wat assertiever in de markt zou kunnen staan. Qua uitstraling zou dat zeker niet misstaan. Maar hoe het ook zij: de prijs wordt gemaakt door efficiëncy in de produktie; maar vooral aan de onderhandelingstafel met de supermarktketens. Als ware die de consument. Dus wat de stelling betreft: voor mij is het wat lood om oud ijzer. Als de uiteindelijke uitbetalingsprijs maar goed is. En dan is 'goed' vooral vergeleken met de concurrenten.

  • japke33

    Als het bestuur met een voorstel komt, dan is meestal de beslissing al gemaakt.

  • klaas.van.der.horst1

    Toch lijkt het me niet dat de leden dan maar in hun stoel moeten blijven zitten. Leden kunnen zelfs van tevoren alternatieven aanvoeren.

  • jan1

    Ik ben het volkomen met japke33 eens.
    Zelf vind ik de MCM een waardeloze vorm van de berekening van de melkprijs. Volgens mij rekenen ze altijd naar zich zelf toe. Deze zomer gaf voorzitter Piet Boer een hele andere defenitie voor de cmc dan dat er op de site staat.
    RFC zou zo al 3 cent meer moeten uitbetalendan de rest. Dit door verschillende zaken. Denk hierbij aan transport synergie e.d.
    Er zit totaal geen potentieel in de mcm. eerst afkijken wat de rest doet en aan de hand daarvan een prijs bepalen. Dit geeft geen optimale melkprijs.
    RFC staat voldoende sterk in haar schoenen om zelf een melkprijs neer te zetten. Alleen het nadeel is dat dan de fabrieken niet zoveel winst meer maken. En minder winst maken geeft voor een fabriek een slecht beeld. Het staat veel beter dat ze een winst maken van een paar honderd miljoen en de melkveehouders hebben geen cent te maken dan dat de melkveehouders het goed hebben en de rfc maakt maar 50 miljoen winst .
    Wat mij betreft mag er best een stuk kostprijs gegenomen worden in de berekening van de melkprijs.
    Het uitbetalen van een zo optimaal mogelijke melkprijs is de laatste jaren helemaal geen hot item geweest. Melk is voor de fabrieken een kostprijs en die moet zo laag mogelijk gehouden worden.
    Daar mag nu wel eens een kee verandering in komen.

  • hspons

    Jan, je hebt gelijk!
    De fabriek moet winst maken; deze is namelijk van ons (leden).
    Maar als wij geen winst kunnen maken, hebben we dadelijk geen fabriek meer nodig.
    De fabriek moet zorgen dat ze leden hebben, die winst kunnen maken, anders hebben ze geen bestaansrecht. De melk mag geen kostprijs voor de fabriek zijn, maar een bestaansrecht.
    Het is opgericht om een goede melkprijs te krijgen voor de leden, dus voor ons.
    Het mag niet zo zijn dat ze ons zien als een onderdeel, maar juist als eigenaar.

Laad alle reacties (1)

Of registreer je om te kunnen reageren.