Wat vind jij ervan?

ZIBO filter stofafzuiging voor filter schoonmaak

23


Loonwerkers, agrariërs, gebruikers van tractoren, combines, hakselaars ed. weten het,
tijdens het seizoen moeten de filters regelmatig schoon geblazen worden.

Dit gebeurt veelal in de werkplaats of net buiten de deur voor de werkplaats.
Het stof wordt verplaatst van de filter naar …….. een plek ergens in de werkplaats.


Met de ZIBO Stofafzuiging plaatst U de filter op de afzuiger die voorzien is van een rubber plaat, deze vouwt U open al naar gelang de grootte van de filter.

Door met het luchtpistool naar beneden gericht te blazen zuigt de afzuiger het stof in de stofzak. Hierdoor is het vriendelijker schoon maken en wordt het stof niet verplaatst naar plekken waar U het niet wilt hebben.

Iedereen wil toch graag een schone werkplaats?

De ZIBO filter stofafzuiging is ontstaan vanuit de praktijk, in het seizoen wordt dagelijks gebruikt gemaakt van deze unit.


Prijs kpl. Set € 825,= excl. Btw.


Voor meer informatie: Zinger Mechanisatie BV, de heer Hendrik Zinger
telefoon 0599 - 234 418.

Laatste reacties

  • Gerd-Jan

    Nee, newholland is al redelijk zuinig meen ik.

  • piethein

    Verbruikscijfers zijn steeds belangrijker aan het worden dus, in de meeste gevallen zijn de verschillen misschien niet zo groot dat het loont om er een andere/nieuwe tractor voor te kopen (uitzondering daargelaten) Vervelend is dat door de tier-3 eisen van de laatste 10 jaar ongeveer de motoren juist meer zijn gaan verbruiken omwille van het milieu. Zo betalen we dus 2 x de rekening. Fossiele brandstof zal duur blijven/worden in de toekomst.
    Nog meer of sowieso diesel voor landbouw belastten is niet helemaal fair, scheepsdiesel en kerosine doen ook niet mee.
    Ik denk niet dat een boer gehouden is tot accijnsafdracht als hij bio-diesel gebruikt, zeker niet als hij die zelf heeft geteeld/geproduceerd. Het lijkt me dus zeer verstandig om mogelijkheid van bio-brandstof mee te nemen voor een nieuwe tractor.
    Tractoren van vóór Tier-3 en tractoren met Tier-3 waar de nokkenas vermaakt is zijn overigens net zo zuinig als een ad-bleu tractor en een stuk goedkoper. En voor een goed vergelijk van het brandstofverbruik van verschillende tractoren vindt ik alleen de DLG powermix test geschikt, alleen die is nog niet van zoveel tractors bekend.

  • IlseV

    Ze kunnen en mogen overal op gaan bezuinigen, maar laat hun zelf dan ook bezuinigen op hun grote vervoersmiddelen. Men moet nadenken over hoe dit verder moet, de bedrijfstoeslagen zullen op den duur ook verdwijnen en menig boer heeft dat geld nodig. Alles wordt duurder, maar men wil niet meer betalen aan de boer. Hiervoor moet eerst een oplossing komen. Waarom gaan de eerste landen al failliet in Europa? Hier worden weer miljarden euro's ingestopt, en waar komt dat geld vandaan? Ook vanuit Nederland, waar weer bezuinigd moet worden anders gaan wij straks zelf ook failliet.
    Fendt is dan misschien goedkoper qua diesel verbruik, maar is in aanschaf een stuk duurder dan de meeste trekkers. Ik denk dat dit veel boeren weerhoudt van de aankoop van een trekker zoals een fendt. Men kijkt in eerste instantie toch naar de aankoop, en dus naar de prijs. Fendt heeft een goed aanzicht, maar qua prijs zijn ze (te) duur voor een boer.

  • frank_mf

    Wij hebben geen problemen met onze MF kwa zuinigheid, mijn pa bestempeld hem zelfs als extreem zuinig, wat ik misschien wat overdreven vind. (4235)
    Maar het enige dat ik voor de rest nog te zeggen heb: hoeveel per jaar gebruik je de trekker en hoe lang hoop je hem te kunnen gebruiken en ga dan rekenen.
    Hier is al een voorbeeld gemaakt http://edepot.wur.nl/190443 Bron: Landbouwmechanisatie.
    Daar komt Zetor er goed uit door zijn lage aanschafprijs. Ik denk alleen niet dat er veel boeren zijn die daarom Zetor zullen gaan rijden, er is niet alleen de aanschafprijs die lager is, maar ook het comfort is minder en de techniek is soms wat achterhaald, al valt dat bij de Zetor HSX reuze mee.

  • kesboer

    paard en wagen dan maar ? :D

  • gerrit coppens
    Panellid

    Ik denk dat er veel te winnen is in het rijgedrag van de bestuurder. Iets minder plank gas helpt bijvoorbeeld al. Slimme 'wijzertjes' in de cabine zijn hulpmiddelen en ik verwacht dat dure brandstof ook wel een duw zal geven aan gps-rijden

  • Alette

    In Boerderij Magazine staat deze week een artikel over zuinig rijden.
    (22 mei 2012 pg 47)
    Hier worden ook een aantal verbruik cijfers genoemd.

  • henk fledderus

    @frank_mf in het rekenvoorbeeld van landbouwmechanisatie is enkel uit gegaan van 500 uur per jaar dat is erg weinig als je naar dure trekkers als een fendt gaat kijken. daarnaast is er de waarde vastheid van trekker dat zelfs al per model verschild.
    heb je een waarde vaste trekker dan zal de afschrijving lager en de gemiddelde geinvesteerde rente lager zijn. er was onlangs in Trekker een interessant artiekel over nieuw of gebruikt kopen.
    zoals je al comford en gebruiks vriendelijkheid zal voor de koper een rol spelen.
    als toevoeging aan gerrit zou ik daar ook nog banden slijtage bij willen noemen, zeker in veel weg transport kan een goede bestuurder "wonderen" doen.
    snelheid is duur, dubbel de snelheid kost ongeveer 3x de brandstof.

  • Aad Baars

    Martijn zal mij wel weer willen verketteren maar ik rij al een aantal jaren op kerosine waardoor de motor inwendig veel schoner is (de uitstoot is ook veel lager) . De calorische waarde van kerosine is hoger dan die van rode diesel. In the USA en Canada rijden veel innovatieve Boeren ( Klanten die bewust aan een voedingsindustrie zonder het gebruik van olie werken) inmiddels om watergas en ik wil voor het eind van het jaar ook deze vorm van Free Energy gaan proberen. Indien ik geen kerosine meer hoef te kopen heb ik de investering binnen 1 jaar terug. Watergas heeft ook nog een voordeel op het gebied van onderhoud aangezien de olie niet vervuild raakt . Verversen is niet meer nodig. De vulling van de cilinders is optimaal en je krijgt daardoor 39% meer vermogen.
    Op 1 liter water kun je met een trekker van 3500 kg 400 km rijden. De koolstol in rode diesel werkt als een soort fijn schuurpapier in de verbrandingskamers waardoor de moter veel korter mee gaat watergas ( is dus erg schoon ) werkt juist positief op de levensduur van de motor.

  • Alette

    Net als LTO voorzitter Albert Jan Maat hekelt de SGP het afschaffen van de rode diesel en het wegvallen van de afgesproken compensaties in het Lente akkoord, zoals PvdA en VVD nu van plan zijn. Tweede Kamerlid Elbert Dijkgraaf: ‘Met het deelakkoord worden met het terugdraaien van de langstudeerdersboete trage studenten beloond en hardwerkende boeren gestraft. Dat is de wereld op z’n kop.’
    www.melkvee.nl/.../sgp--trage-student-beloond-boer-bestraft
    Eens? Of oneens?

  • gerrit coppens
    Panellid

    Natuurlijk is het sneu voor ons dat de compensatie wegvalt. Feit is dat er geld op de plank moet komen bij de overheid. Door rode diesel af te schaffen en met de andere hand te compenseren komt men geen stap verder en blijft het te bezuinigen gat even groot.

  • herwaarden

    Zoals we met Brussel enorm kunnen en moeten bezuinigen, zo kan en moet dat ook met Den Haag.
    Dan behoeft men niet in basis-benodigdheden te snijden. Fijn als de SGP en andere partijen dit ook
    effektueren.

  • herwaarden

    Mensen, ik heb 3 mooie systemen om te besparen en sterker,stiller en schoner te draaien.
    Maar helaas boeren hebben geen interesse, onze schippers wel.
    Boeren, bel(0653-167340) of mail; info@bvh-og.nl

  • henkklinkers

    Soms kan ik dingen niet snappen verbruik cijfers DLG liegen niet, maar er zijn altijd mensen die slecht toe geven dat ze geen zuinige traktor hebben gekocht!.

  • kuijpers reniers

    dlg cijfers liegen niet maar is het wel rendabel om nieuwe trekker te kopen is ook weer hele inverstering en als je met verstand met het gaspedaal om gaat dan kom je ook een heel eind en die compesatie ja die zal er toch niet komen ik denk dat we als boeren meer moeten samen spannen en zorgen dat we het doorberekenen in de prijs voor onze produkten maar wat ik de laatste jaren merk is dat ze de boeren liever kwijt zijn dan rijk en volgens mij zorgen de boeren en wat er mee samen hangt wel voor een goede economise omzet en zolang er te weinig belang in den haag zit zal het niet beter worden

  • Romeijn

    Dat is een mooie lange zin! Weer een boer die zich behaaglijk in zijn slachtofferrol wentelt...

  • herwaarden

    De een zegt het wat langer de ander wat korter, maar men koopt toch geen nieuwe trekker om zuiniger te werken ??!! Koop bij mij een brandstof-bespaar-kit met een garantie van 10% besparing.
    Het begint een beetje te leven, maar het gaat wel langzaam. volgens mij zijn er 3 mogelijkheden;
    1. wat de boer niet kent, dat . . . ., of 2. men is aandeelhouder van de brandstofbedrijven, of 3. men is een dief van zijn/haar eigen portemonnaie.

  • rooieroza

    Ga maar eens met een trekker die belast wordt 40 rijden ipv 50 kmh , dat scheelt veel brandstof ! Ook zit er nog al wat verschil in gebruik per merk ! Spaar brandstof rij ..... !

  • Bundi

    Beste Herwaarden, je bent de eerste die mijn gedachte deelt. Ik was al verbaasd dat tot nu toe geen enkel bedrijf de brandstofbespaar-chip in deze brandstofbesparingsdiscussie naar voren bracht! Ook in de vakbladen wordt er geen aandacht aan besteedt. Wat kost jouw besparingskit ongeveer? Dan kunnen we uitrekenen na hoeveel brandstofbesparing (10%) we deze eruit hebben!

  • jordi 1455

    Nieuwe motoren zijn in verhouding met oudere motoren veel gulziger met diesel.
    zeker als je de turbo en intercooler er af haalt.

  • herwaarden

    Beste Bundi, hoeveel cc is de motor waarmee u wilt besparen en met hoeveel rpm (toeren) draait u
    75% van de draaiuren ? Bel gerust 0653-167340 of mail; info@bvh-og.nl

  • bluepowers

    Beste mensen, Ten eerste heb geen vertrouwen in mensen/bedrijven die van die kermissetjes aanbieden om brandstof te besparen. Alleen chipchuning, door een goed bedrijf, (ecotuning) kan een besparing opleveren. Zie trekker&werktuig nummer zoveel van dit jaar. Ten tweede kan het allemaal zoveel simpeler. Gebruik de spaaraftakas als het kan, schakel op als het kan, die toeren moeten eruit. En natuurlijk gaat een budget trekker royaler om met diesel, maar voor dat prijsverschil kun je heel wat diesel kopen.
    En ten derde leer nou eens af om die trekker, shovel, kraan, vrachtauto of wat dan ook voor de flauwekul stationair te laten draaien. Slecht voor de motor, slecht voor het milieu en slecht voor jezelf.(vooral binnen ivm DME( roet) Die start/stop op personenauto's is niet voor niks uitgevonden. En het mooiste is het kost niks extra. Das toch mooi in deze barre tijden.

  • herwaarden

    Beste Bluepowers, slechte installatie zorg voor grote narigheid en kosten en slechte spullen moet je
    niet kopen, maar er is meer dan tuning.
    Met het ,,nieuwe rijden,, bespaar je een tijdje na de cursus. Met een goed produkt waarbij je verteld
    wordt hoe er mee omgegaan moet worden, blijft men besparen. Chip-tuning en bespaar-produkten en
    ioniseren versterken elkaar en bijten elkaar niet. De een voelt zich thuis bij de moeder de ander bij
    de dochter. 2 van mijn 3 systemen werken ,,blue,, met water. Watergas en waterdamp.

Laad alle reacties (19)

Of registreer je om te kunnen reageren.