agrimarketing summit

 

Programma - 7 december 2017 , Hotel De Wageningsche Berg

(onder voorbehoud van wijzigingen)

 

09.30 Registratie en ontvangst 
 
09.50

Openingsvideo en woord
Jan Vullings, hoofdredacteur Boerderij en Donatello Piras, dagvoorzitter

   
10.05

KEYNOTE: Innovatie als ruggegraat van het bedrijf
Alexander van der Lely
, CEO Lely Groep

  • Wensen en behoeften van klanten als bron van inspiratie
  • De sleutelrol van R&D-afdeling in innovatiekracht
  • Denken buiten gangbare paden om klanten hun doelen te laten bereiken
  • De toekomst van de agrarische sector: inzet van automatisering en ‘big data’
 
10.45 

Van trends naar waardecreaties
Kim de Smit, concept developer, Foodsafari 

  • Wat zijn trends en waarom zijn ze relevant?
  • Hoe zorg je voor de juiste vertaling naar jouw bedrijf?
  • Welke trendniveaus zijn te onderscheiden?
  • Creëren van waarde: hoe doen anderen dat?
 

 

11.05

Gelegenheid tot het stellen van vragen

 

 

11.15

Pauze - gelegenheid tot netwerken

 

 

11.45

De impact van innovatie op de verhouding tussen marketing en sales
Van buzz-creatie naar samenwerking
Laura Nuhaan, partner, Andeta.com

  • Inspelen op veranderingen met oog voor de (markt)situatie
  • De onlosmakelijke verbintenis van marketing met sales bij innovaties
  • De vervagende scheiding tussen marketing en sales: op het juiste moment waarde toevoegen bij de boer
  • Creatie van ‘one voice’ richting boeren
  • Social selling als middel om beter in te spelen op klantbehoeften om zo geen leads meer te missen
  • Praktijkvoorbeelden
 

 

12.15 

CASE: User experience: Begrijp je klant, boost je business
Miranda de Groot,
User & Customer Experience specialist, UX Works

Begrijp je klant:

  • Hoe kruip je in het hoofd van je klant?
  • Welke vragen en behoeften heeft je website bezoeker?
  • Hoe vindt hij/zij zo snel mogelijk de juiste informatie?

Boost je business:

  • Tips en voorbeelden met betrekking tot je website waarmee je morgen aan de slag kunt
  • Tools om de klantbeleving van website, product of dienst in kaart te brengen
 

 

12.55 Gelegenheid tot het stellen van vragen
 

 

13.05 Lunch - gelegenheid tot netwerken
   
14.15

CASE: Activeren van klanten door inzet van online (communicatie)concepten
Sjoerd Jochems
, Marketing manager, Fossa Eugenia

  • Activatie met behulp van een online concept: hoe pak je dat aan?
  • De vertaling van data naar insights als basis voor innovatie
  • Manieren om klanten te (re)activeren
  • Kennisoverdracht door het stimuleren van ‘doen'
   
14.45

CASE: Van bezoeker via lead naar klanten
Lodewijk Tromp
, consultant, Symbio Marketing

  • Ken je doelgroep: identificeren van (problemen van) boeren door analyse van zoekgedrag
  • ‘Echt’ contact maken met (potentiële) klanten via relevante online content
  • Lead generation: hoe doe je dat?
  • Inzet van SEO, SEA, e-mail en mobiel: waarom (niet)?
   
15.10 Gelegenheid tot het stellen van vragen
   
15.20  Pauze - gelegenheid tot netwerken
   
15.45 

REALTIME CASE: Visualisatie, vorming en versnelling van veranderprocessen
Mystery guests (bekend te maken op de dag zelf)

  • Design thinking in change management
  • Veranderingen (laten) omarmen door helder en begrijpelijk communiceren
  • The bigger picture: samenhang en gaten in processen identificeren
  • Methode(n) om interactie uit te lokken
 

 

16.15

Gelegenheid tot het stellen van vragen

 

 

16.25

Afsluiting
Jan Vullings, hoofdredacteur Boerderij en Donatello Piras, dagvoorzitter

   
16.35 Borrel - gelegenheid tot netwerken

 

kom naar de agrimarketing summit


Mede mogelijk gemaakt door:

Evenementen van Boerderij. Dat je 't weet.