Ingrid Jansen en Doreen van den Berkmortel zijn blij met de donaties. <br /><i>Foto: POV</i> VarkensNieuws

POV haalt €50.000 op voor promotieactiviteiten

De donatiecampagne van de Producenten Organisatie Varkenshouderij (POV) heeft binnen een maand na de start €50.000 opgeleverd. Dat laat de POV weten in een persbericht. POV-voorzitster Ingrid Jansen en varkenshoudster Doreen van den Berkmortel zijn blij met de donaties.

De twee dames zijn samen het boegbeeld van de donatiecampagne ‘Varkens horen bij Nederland’. “Varkenshouders verdienen een dikke pluim voor hun bijdragen voor promotie van de sector, ondanks hun vaak slechte financiële positie”, aldus van den Berkmortel. Ook Jansen is blij met het geld, dat naast varkenshouders ook door het bedrijfsleven is bijeengebracht. De voorzitster constateert een grote saamhorigheid onder het bedrijfsleven en varkenshouders die elkaar op social media oproepen om ook een bijdrage te doen.

Ondersteuning van promotie

Het geld is bedoeld voor promotiecampagnes en voor ondersteuning van organisaties die promotieactiviteiten uitvoeren. Daartoe horen onder andere de Stichting Varkens in Zicht, bekend van Stap in de stal en Weekend van het Varken. Ook Varkens Vandaag, de stichting die het imago van de varkenshouderij wil versterken door de publiciteit te zoeken en Klasseboeren, de organisatie die scholen stimuleert een bezoek te brengen aan een boerderij horen daarbij.

Persoonlijk bedankje

“Om deze organisaties te kunnen blijven steunen en om goede campagnes te kunnen voeren is echter nog meer geld nodig”, aldus Jansen en Van den Berkmortel. “Zeker nu de ogen van de maatschappij op de sector zijn gericht, is goede pr belangrijk.” Daarom krijgen varkenshouders en bedrijven die nog geen bijdrage hebben gestort een brief met daarin een oproep om alsnog een bijdrage te leveren. Bedrijven die al gedoneerd hebben, ontvangen een persoonlijke bedankbrief.

Beheer
WP Admin