Varkenshouderij

Nieuws 983 x bekeken 2 reacties

POV stelt algemene ledenvergadering uit

Het actieplan Vitalisering Varkenshouderij van de POV is nog niet klaar om aan leden voor te leggen. De algemene POV-ledenvergadering van vanavond gaat niet door.

De algemene ledenvergadering van de Producenten Organisatie Varkenshouderij (POV) gaat vanavond, maandagavond 21 maart, niet door. Volgens de POV is het actieplan Vitalisering Varkenshouderij nog niet klaar om aan de leden voor te leggen. De verwachtingen van het actieplan zijn hoog onder veel varkenshouders.

Raadplegingsavonden van de POV

Tijdens drie raadplegingsavonden vorige week konden POV-leden hun zegje doen over het plan. Op haar website laat de POV weten dat het uitstel van de ledenvergadering niets te maken heeft met het voornemen van Staatssecretaris Martijn van Dam om fosfaatrechten tijdelijk overdraagbaar te maken tussen sectoren. Dat maakt geen eens onderdeel uit van het actieplan, stelt de POV.

Nog geen nieuwe datum

Een nieuwe datum voor de ledenvergadering is er nog niet. Wel laat de POV weten dat de vergadering binnenkort is te verwachten.

Laatste reacties

• schooteind1

Op het allerlaatste moment wordt de ledenvergadering van POV uitgesteld. Op hetzelfde moment roept POV dat zij tegen elke uitwisseling zijn van fosfaatrechten. Ik zou zeggen; laat eerst de Algemene Vergadering aan het woord over dit onderwerp alvorens je mening breeduit te roepen. Dat zou immers wel zo correct zijn. Valt me wel wat tegen van de nieuwe club......

• leftturn

Op de avond geweest vorige week?