Varkenshouderij

Nieuws 1354 x bekeken 1 reactie

Campagne ISN voor uitbreiding Initiative Tierwohl

Damme - De Duitse varkenshoudersorganisatie ISN start met een campagne om meer geld beschikbaar te krijgen voor het dierenwelzijnsprogramma Initiative Tierwohl.

De campagne mikt erop om niet alleen het aantal betalende spelers in het vleesbedrijfsleven uit te breiden maar ook de horeca erbij te betrekken. Daarbij denkt de ISN aan onder meer de slagers, fastfoodketen McDonald's en de restaurants van de Zweedse woonwarenhuisketen Ikea. Momenteel is het zo dat nog niet de helft van het aantal varkenshouders dat zich in april heeft aangemeld kan meedoen en zo aanspraak kan maken op de premies die worden uitbetaald voor de welzijnsmaatregelen.

De campagne wordt opgezet met posters met daarop voor wat betreft Ikea bijvoorbeeld de tekst 'Hey Ikea, wat vinden jullie van meer dierenwelzijn voor jullie köttbullar... en waarom doen jullie nog niet mee?" Deze posters zullen worden opgesteld op plaatsen waar veel verkeer is, zoals invalswegen en dergelijke. Varkenshouders met grond op zulke locaties worden opgeroepen zich voor de campagne beschikbaar te stellen.

Verder hoopt ISN dat de posters ook via de sociale media op internet worden verspreid. Vice-voorzitter Philipp Schulze Esking: "Ons doel is duidelijk: het financiële volume moet zo worden uitgebreid, dat alle bedrijven op de wachtlijst voor hun inzet voor meer dierenwelzijn betaald kunnen krijgen. En en passant bereiken we met de campagne ook veel consumenten met de boodschap: wij boeren brengen dierwelzijn tot stand! En meer dierenwelzijn kost ook geld!"

Eén reactie

  • WT

    Kunnen die hollanders nog wat van leren. Kom op POV, aan de slag!!!

Of registreer je om te kunnen reageren.