Varkenshouderij

Nieuws 814 x bekeken 1 reactie

Britse varkenshouder mikt op jongere

Londen – De Britse National Pig Association gaat een reclamecampagne voeren voor varkensvlees die speciaal gericht is op jongere consumenten.

De campagne wordt gefinancierd uit de heffing voor het varkensschap BPEX.

Het schap wil wat proberen te veranderen aan de gevestigde ideeën over varkensvlees en wat je daar mee kan doen. Ook moet de consument meer duidelijk worden gemaakt wat je met de verschillende soorten varkenslapjes zoal kunt bereiden. De campagne wordt zowel gevoerd in de gedrukte pers als op social media. De retailverkopen van vers varkensvlees in Groot-Brittannië zijn de laatste tien jaar teruggelopen van 195.900 ton naar 174.200 ton. Tegelijkertijd nam de verkoop van kip ongeveer evenveel toe, ondanks het feit dat de prijs van kip sinds 1995 aanzienlijk sterker is gestegen dan die van varkensvlees.

Eén reactie

  • Parel

    In Duitsland is die ontwikkeling ook te zien de laatste jaren.

Of registreer je om te kunnen reageren.