VarkensNieuws

Imago Nederlandse varkenshouderij positiever

Doetinchem – Het imago van de Nederlandse varkenshouderij verandert de laatste jaren in gunstige richting. Die conclusie trekt onderzoeksbureau GfK uit een imago-onderzoek onder bezoekers van een varkensbedrijf in opdracht van de Stichting Varkens in Zicht naar aanleiding van het Weekend van het Varken.

Het onderzoek is ook in 2011 en 2012 uitgevoerd, steeds onder ruim driehonderd respondenten. Volgens GfK vindt 57 procent van de respondenten dat de Nederlandse varkenshouders trots mogen zijn op hun vak en hun bedrijf. Dat percentage vertoont een groeiende tendens door de jaren heen, zo stelt GfK. Het percentage respondenten dat van mening is dat de manier van varkens houden moet veranderen is de afgelopen drie jaar gedaald tot een dikke 20 procent. Ruim 60 procent is daar positief over. De mening over kijkruimtes op varkensbedrijven is positief. Het geeft een beter inzicht in de herkomst van het voedsel en de manier waarop varkens worden gehouden.

Beheer
WP Admin