Varkenshouderij

Nieuws 2174 x bekeken 7 reacties

Aldi verlaagt Duitse varkensvleesprijzen

Münster - De Duitse supermarktketens Aldi Nord, Aldi Süd en Norma hebben hun winkelprijzen voor diverse vleesproducten met 3 tot 9 procent verlaagd. Andere Duitse grootwinkelbedrijven volgen deze stap nog niet. Dat meldt het Duitse landbouwblad Topagrar.

De prijsstunt van Aldi Nord, Aldi Süd en Norma wekken heftige negatieve reacties op bij Duitse varkenshouders en de dierenbescherming. Duitse varkenshouders lijden forse verliezen en zouden dus meer geld voor hun varkens moeten krijgen. Het aanbod van vleesvarkens neemt de komende maanden bovendien af en het barbecueseizoen staat voor de deur. Dat zou de vraag naar varkensvlees moeten stimuleren. Volgens bedrijfsleider Torsten Staack van de Duitse organisatie van varkenshouders Interessengemeinschaft der Schweinehalter Nord-West Deuschland (ISN) is de prijsverlaging een verkeerd signaal van de drie supermarktketens. "De prijsverlaging is fataal voor varkenshouders, die hoge voerkosten hebben. De overige Duitse supermarkten zullen de prijsverlaging van de drie ketens dankbaar volgen", stelt hij.

De Duitse boerenbond Arbeitsgemeinschafts bauerliche Landwirtschaft (AbL) is ook kritisch over de prijsstunt, omdat Aldi het vlees onder het label 'bauernglück' ofwel 'boerengeluk' op de markt brengt.

Laatste reacties

  • Snel

    Mischien moeten we ff op onze tanden bijten en een leveringsstop arrangeren

  • varkenshouder1

    Ze zeiken gewoon in onze zakken. Duurzaamheid opleggen en niet betalen. Daar ga je toch niet meer in geloven.

  • Jan Arthur

    Men houdt het echt niet meer voor mogelijk!
    Alle middelen zijn goed om ons niet meer te geven voor onze varkens.
    Het is 1 grote klucht, maar dan een trieste.
    Ze slachten niet alleen de varkens, maar ook de kwekers, handelaars en de
    Hele sector. Goed bezig!...

  • John*

    goeie zaak als de winkelprijzen met 10% zakken > meer consumptie > meer vraag = betere varkensprijzen!

  • willywolfkamp1

    John, volgens mij heb je het nu niet begrepen

  • joannes

    Aldi doet dit om méér klanten over de winkelvloer te krijgen en natuurlijk minder bij de concurrent! Net voor het barbeque seizoen met de eerste mooie weekenden, een leuke klanten trekker. Vergeet niet,dat ze altijd eerst aan omzet denken en dan pas aan verkrijgbaarheid! Waar ze zich in vergissen is de beschikbare hoeveelheid varkens. Dat blijkt al uit de prijsverhoging deze week. Het zal niet de eerste keer zijn dat ze zich vergissen in de aanvoer en dan schudt zo´n aktie alleen de markt maar wakker. Ik ben het dan ook met John* eens dat met de extra folder aandacht voor de barbeque en daarmee varkensvlees, dit weleens de ¨trigger¨ voor een hele mooie varkens vlees prijzen zomer kan worden. Een waarin men er achter komt dat varkensvlees producenten niet van de wind kunnen leven!

  • John*

    winkelprijzen en producenten prijzen hebben nooit met elkaar in verband gestaan! de winkelprijzen blijven constant terwijl de varkensprijzen fluctueren? waarom: de producentenprijs wordt gecorrigeerd met de verliezen die geleden of winsten die gemaakt worden op de afzet van het overschot. Het is dus een grote markt an raag en aanbod!

Laad alle reacties (3)

Of registreer je om te kunnen reageren.