Varkenshouderij

Nieuws 673 x bekeken

Smithfield Foods laat omzetgroei zien

Smithfield - Smithfield Foods haalde een nettowinst van 81,5 miljoen dollar en een omzetgroei van 3 procent.

Het Amerikaanse varkensvleesbedrijf bereikte een volumegroei in negen van de twaalf belangrijkste merken in het derde kwartaal. Het concern won marktaandeel in spek, dinnerworst, droge worst en ham. Het was ook een succesvol jaar in het verbreden van de distributie van de voornaamste merken in een aantal belangrijke productcategorieën. Verpakt vlees nam toe met 8,5 miljoen dollar in het boekjaar dat liep tot januari 2013.

De omzet groeide met 3 procent als gevolg van de hogere volumes in alle segmenten. De marge dat Smithfield Foods maakte op de verkoop van vers varkensvlees steeg eveneens met 7 procent, maar in vergelijking met vorig jaar liep de marge terug. De verkoop aan de detailhandel steeg met dubbele cijfers. De export steeg in een aantal markten in vergelijking met een jaar geleden. Exclusief karkasvolume steeg de export van 19 procent ten opzichte van vorig jaar. Het bedrijf verwerkte 3 procent meer varkens.

Ook wist de vleesverwerker het bedrijfsresultaat te verbeteren met 7 procent. Het volume groeide ook in dit segment met 5 procent. De verkoop van bacon, ham, worst en voorgekookte voorgerechten waren fors. Smithfield Foods verwacht ook dit jaar een consistente groei van haar verpakte vleesafdeling.

Of registreer je om te kunnen reageren.