Varkenshouderij

Nieuws 525 x bekeken

Schapindeling belangrijkst bij vleesaankoop

Boxtel - Een overzichtelijke presentatie in het schap stuurt het sterkst bij de aankoop van vlees. Versheid en prijs-kwaliteit van vleesproducten zijn respectievelijk nummer twee en drie in het aankoopproces.

Dat blijkt uit de Vion Consumer Monitor. Met de resultaten van het onderzoek kunnen supermarkten hun vleesafdeling verder ontwikkelen en het rendement verhogen.

Consumenten zijn ook gevraagd naar het belang van herkomst van vlees. Uit de antwoorden blijkt dat consumenten - in vergelijking tot vorig jaar - meer belang hechten aan het feit dat vlees van Nederlandse bodem komt. Ook is een flinke stijging te zien in de wens naar informatie over de herkomst van vlees. Vion zegt hierop in te spelen met vlees dat het Beter Leven-keurmerk heeft van de Dierenbescherming.

Uit het onderzoek blijkt tevens de consumenten positiever over vlees zijn dan het afgelopen jaar. Het aandeel mensen dat vlees als onmisbaar onderdeel van de voeding beschouwt is met ruim 10 procent gestegen.

Of registreer je om te kunnen reageren.