Varkenshouderij

Nieuws 593 x bekeken 3 reacties

'Smartcoupeerder' wint smakeloosheidsprijs

Amsterdam - Een reclame voor een kar van het bedrijf Schipmatic heeft de jaarlijkse verkiezing van Wakker Dier voor de meest smakeloze reclame gewonnen. Met het apparaat kunnen medische ingrepen bij biggen razendsnel worden uitgevoerd.

Dat meldde de organisatie vrijdag. Wakker Dier selecteerde zes reclames voor de verkiezing, waarna mensen vervolgens op Facebook hun keuze konden maken. De 'multibehandelunit' won met overmacht.

"Met deze kar wordt het je zo makkelijk mogelijk gemaakt om bij biggetjes allerlei pijnlijke ingrepen te doen. Je kunt hun krulstaartje afknippen met de 'smartcoupeerder', antibiotica injecteren en oormerken erin schieten, alles onverdoofd en - zo meldt de leverancier trots - 'handsfree'", stelt Wakker Dier. "De reclames uit de vakmedia tonen het ware beeld achter spotgoedkoop vlees. En dat is smakeloos."

Eerder won een producent van legbatterijkooien met de reclameslogan 'don't worry, make money'.

Laatste reacties

  • rik aalpol

    en weer een stomme actie van wakkerd dier

  • joannes

    Nou, ik vind die leverancier nou ook niet bepaald tactisch in deze tijd van aandacht voor diervriendelijkheid! Je kan mensen, die geen ervaring of idee hebben wat zoiets nou eigenlijk betekent, niet kwalijk nemen, dat zo´n text als deze leverancier gebruikt, op het verkeerde been gezet worden. Wanneer hij nou woorden gaat gebruiken als een ¨piercing zetten¨ of een ¨schoonheids correctie¨ of een ¨tatoo zetten¨ begrijpen de burgers misschien beter waar het omgaat.

  • brabantsduitserke

    wakker dier is ook niet slim, gratis reclame voor schippers

Of registreer je om te kunnen reageren.