Varkenshouderij

Nieuws 831 x bekeken 2 reacties

NVV stopt actie met spandoeken

Heteren - In de bestuursvergadering van de Nederlandse Vakbond Varkenshouders (NVV) is besloten om de actie met de spandoeken vrijdag nog te stoppen.

Op de billboards werden supermarkten als Albert Heijn, Jumbo, C1000, Lidl en Aldi neergezet met de vraag of zij voedselproducenten wurgen. NVV-voorzitter Wyno Zwanenburg is van mening dat het doel bereikt is om aandacht te trekken voor de problematiek. "De publiciteitswaarde is er nu af. We hebben aandacht en focus gehad. Ook in de landelijke media”, aldus Zwanenburg.
Hij geeft aan dat druk is uitgeoefend op de NVV vanuit leveranciers aan supermarkten om de actie te stoppen. Vrijdag nog worden de doeken met tekst uit de stellingenverwijderd.
In de bestuurvergadering is afgesproken om in gesprek te gaan met sympathisanten als de Nederlandse Melkveehouders Vakbond en de Nederlandse Vakbond Pluimveehouders. Ook een gesprek met LTO behoort tot de mogelijkheden. Er waren geen positieve reacties binnengekomen van organisaties uit de maatschappelijke sfeer.
De NVV is internationaal ook bezig om een de problematiek van de prijsvorming ter discussie te stellen. "Op Europees niveau moet hier wat aan gebeuren”, aldus Zwanenburg

Laatste reacties

  • Jonas Brabant

    Er is druk uitgeoefend op de NVV vanuit leveranciers aan supermarkten.......... Dit geeft heel helder de ubermacht weer die de supermarkten over alles en iedereen hebben, blijkbaar ook over de NMA. Zelfs nu het aanbod en vraag naar vlees goed in balans is (met een dreigend tekort) krijgen ze het voor elkaar om het vlees voor een prikkie in te kopen bij de slacherijen. En die zijn op hun beurt dus blijkens dit artikel doodsbenauwd voor de supers.

  • kalkar

    Wanneer de N.V.V één week onder druk wordt gezet geven ze het al op. Hou dan ook voor altijd je mond wanneer je vindt dat de slachterijen te gemakkelijk toegeven aan de druk die op hun continue wordt uitgeoefend.

Of registreer je om te kunnen reageren.