Varkenshouderij

Nieuws 369 x bekeken

Fransen willen vleesmerk in de markt zetten

Parijs - Het Franse varkensschap Inaporc gaat met een nieuwe promotiecampagne voor het grote publiek het vleesmerk VPF in de markt zetten.

Daarnaast wil Inaporc de aandacht vestigen op de 'goede praktijken bij de beroepsgenoten in de varkenssector'. VPF ofwel Viande de Porc Française is een logo dat aangeeft dat het vlees afkomstig is van in Frankrijk geboren en opgegroeide dieren en ook in eigen land verder verwerkt is. Volgens Inaporc biedt het merk daarmee 'een perfecte traceerbaarheid van de boerderij tot op het bord'. De Franse vleessector klaagt er al tijden over dat VPF te weinig bekend is bij de consument en daar wil Inaporc met de nieuwe campagne wat aan proberen te doen.

Daarnaast zet de campagne 'de vrouwen en mannen in het zonnetje die dagelijks alles in het werk stellen om de consumenten varkensvlees en vleeswaren voor te zetten die beantwoorden aan hun verwachtingen'. In de eerste fase van de actie staan daarbij de varkensfokkers zelf en de vleeswarenfabrikanten centraal.

Of registreer je om te kunnen reageren.