Varkenshouderij

Nieuws 73 x bekeken

ISN: wel communicatie, geen propaganda

Damme – De Duitse varkenshoudersorganisatie ISN wil wel meewerken aan ketenbrede communicatie met de consument over varkensvlees, maar wijst ’reclame, marketing en bonte beelden’ af.

De ISN reageert hiermee vandaag op het principe-akoord van het Duitse Bauernverband met de slachterijen. Dit akkoord voorziet in een brede samenwerking op communicatiegebied met alle partijen in de keten, waaronder dus ook de voedingsmiddelenindustrie en de detailhandel. Laatstgenoemde partijen zullen daarom ook uitgenodigd worden voor het overleg over de financiering.

De ISN onderkent de noodzaak van het initiatief. ”Of het nu gaat over dierenbeschermingsorganisaties of beperking van stallenbouw - de varkensvleesproductie wordt in brede kring in twijfel getrokken. Om die reden moeten we de communicatie gewoon beter aanpakken. Daar kunnen we niet omheen,” zegt zakelijk leider Torsten Staack.

De ISN voelt echter niets voor een reanimatie van het oude communicatiemodel van centrale landbouw-marketingorganisatie CMA, die pure propaganda maakte voor voedingsproducten.

Of registreer je om te kunnen reageren.