Varkenshouderij

Nieuws 80 x bekeken

Zichtstalbezoek verdubbeld

Horst – Het Weekend van het Varken heeft in 2011 ruim 25.000 bezoekers getrokken.

Een op de drie bezoekers doet dat naar aanleiding van de gericht huis-aan-huis verspreide folder. Een op de vijf komt naar aanleiding van een artikel in een regionaal dagblad.

Dat bezoek is een verdubbeling ten opzichte van een jaar eerder, meldt Varkens in Zicht bij de opening van een zichtstal in Melderslo.

Uit marktonderzoek door GFK blijkt dat (in gericht gekozen postcodegebieden) huis-aan-huisverspreiding van een folder in combinatie met spots op de regionale radio effectvol is. Een op de zeven ondervraagden meldde spontaan de folder te hebben ontvangen. Van de luisteraars naar regionale radiozenders konden vier van de vijf luisteraars zich de spot herinneren.

De folder genereert meer stalbezoek. 58 procent van de lezers geeft aan interesse te hebben een bedrijf te bezoeken, tegen 13 procent bij de radiocommercial. Dat grote verschil wordt waarschijnlijk veroorzaakt doordat de folder op tafel ligt en dan ook bekeken wordt door de kinderen.

Van de ondervraagden vindt 63 procent dat het maken van kijkruimtes een goede manier is om de varkenshouderijen inzichtelijker en toegankelijker te maken.

Of registreer je om te kunnen reageren.