Varkenshouderij

Nieuws 77 x bekeken

Belgen promoten kwaliteiten eigen varkensvlees

Brussel – Het Vlaamse promotie-orgaan voor agrarische producten Vlam, gaat extra promotie-acties opzetten voor Belgisch varkensvlees.

Dit meldt de Vlaamse nieuwssite Vilt. De acties worden gericht op de binnenlandse consument en ook naar het buitenland worden acties opgezet. Voor de Belgische consument wordt de nadruk gelegd op ‘Van bij ons, veilig en lekker’.

Ook verschillende Belgische supermarktketens leggen in hun promotiecampagnes de nadruk op de herkomst van het varkensvlees: uit België. Ondermeer Delhaize, Carrefour en Makro/Metro en renmans voeren al een dergelijke campagne, of hebben plannen iets dergelijks op te zetten.
In het buitenland zal het Belgian Meat Office onder meer in Polen en Italië extra promotie opzetten voor Belgisch vlees. Ook in Rusland en in Duitsland voeren de Belgen actief campagne voor de kwaliteiten van het Belgische vlees.

Nederland kent sinds eind 2005 geen Voorlichtingsbureau Vlees meer. LTO-varkenshouderij voorzitter Annechien ten Have ziet het Voorlichtingsbureau niet terug komen. “Promotie voor Nederlands vlees zal privaat moeten gebeuren”, aldus Ten Have. Ze constateert wel in zijn algemeenheid dat Nederland ‘een soort trots’ mist onder het publiek voor zijn varkenshouderijsector. “We geven alleen maar af op die sector, terwijl deze in Europa toch voorop loopt.”

Of registreer je om te kunnen reageren.