150 x bekeken 1 reactie

Klantenbinding

agd.media
Marketingtechnisch zit het strak in elkaar: slachterijconcern Vion beloont deelnemers aan Good Farming Star met 6 cent toeslag op de basisnotering voor de weken 3 en 4. Zij steken tenslotte hun nek uit. Hun kostprijs ligt ook hoger.

Vion noteert – onder voorbehoud – voor de komende twee weken € 1,26 per kilo, 9 cent lager dan vorige week. De prijsval voor Good Farming Star-varkens valt met deze extra toeslag van 6 cent mee, zeker ten opzichte van de 23 cent waarmee de Duitsers vrijdag verrasten.

Het is ook een slimme actie van Vion én Albert Heijn. De grootgrutter wil eind dit jaar alleen nog maar varkensvlees van het Good Farming Star-concept in de schappen hebben. Nu nog gaat het om wekelijks 5.000 dieren afkomstig van enkele tientallen varkenshouders. Dat moet straks uitgroeien naar 20.000 varkens per week. Belangrijk dus om varkenshouders te overtuigen. Vion en Albert Heijn delen daarom ook de ’kosten’ van deze tijdelijke extra toeslag.

Een ander verhaal geldt voor incidentele leveranciers aan Vion, mensen die voor een paar cent naar elders uitwijken. Vion houdt voor week 3 en 4 bij hen 6 cent per kilo in. Zij ontvangen nú € 1,20 per kilo; die 6 cent wordt op 31 december uitgekeerd, ten minste als zij vaste leverancier zijn geworden. Klantenbinding heeft twee kanten.

Eén reactie

  • no-profile-image

    Wat heb je aan 6ct als je € 20.- tekort komt. Als Vion echt wat in de markt wil zetten moet je de kostprijs minimaal gaan betalen dan pas steek je echt je nek uit voor de varkenshouder. Maar misschien is dit het begin. We houden moed.

Of registreer je om te kunnen reageren.