Slachterijorganisatie Vion vreest dat de acties van de NVV tegen de lage varkensprijs zinloos zijn. Supermarkten noemen de acties onwenselijk.
Vion-directeur Marc van der Lee begrijpt dat varkenshouders hun onvrede uiten over prijsacties. "Lage prijzen leiden ertoe dat het product door consumenten steeds meer wordt gezien als een laagwaardig product. Het imago mag niet afzakken tot het niveau van een pak zout."
Het vleesbedrijf wil niets kwijt over de onderhandelingen die het bij supermarktacties voert met de groothandel. Voor Van der Lee staat vast dat de prijs, fair of niet, een naar Nederland vertaalde wereldmarktprijs is. "Dat is en blijft de realiteit." Hij zegt de acties vooral weinig zinvol te vinden.
Directeur consumentenzaken Marc Jansen van koepelorganisatie CBL vindt de acties onwenselijk. "De NVV moet zich afvragen of het overnemen van de strategie van Varkens in Nood bijdraagt aan het verbeteren van relaties." Albert Heijn noemt vlees een strategisch product, en vindt het legitiem dat supermarkten daarmee klanten trekt.
Lees ook NVV in actie tegen varkensprijs
Reageren? Login hier
Of registreer je om te kunnen reageren.