<!—No advertisement -->

ondernemen in de melkveehouderij

 

Groeien of optimaliseren. Waar ligt de toekomst voor jouw bedrijf?
Leer van 3 succesvolle collega's

theo spieringsBij het produceren voor een wereldmarkt zal de melkveehouder ook steeds meer merken van buitenlandse invloeden, waardoor melkprijzen sterk kunnen schommelen. Dit brengt risico’s, maar ook nieuwe kansen met zich mee. Een langetermijnvisie is daarom van groot belang; snel groeien, gestaag groeien, of optimaliseren? Dit vergt ondernemerschap van de melkveehouder. Hierbij hoort een duidelijke visie over waar het bedrijf heen gaat.

Waar sta jij over 5 jaar met je melkveebedrijf?
Tijdens Ondernemen in de Melkveehouderij zetten we de keuzes voor je uiteen: waar sta jij over 5 jaar? Verdubbelen, trage groei, of optimaliseren? Kopen of leasen? Welk type koe heb je nodig? Wat gaat de markt doen en hoe speel je hierop in? Want keuzes in het ondernemerschap bepalen jouw koers. Tijdens Ondernemen in de Melkveehouderij krijg je aan de hand van de volgende 3 managementkeuzes verschillende ondernemersthema’s voorgelegd: snel groeien, gestaag groeien, of optimaliseren.  

 

harm holman
Optimaliseren

Harm Holman in Steenbergen (Dr.) heeft in de afgelopen jaren inzet op optimalisatie en melkt nu 180 koeien.

Meer over Harm
Mieke Boswinkel

Gestaag groeien

Het bedrijf van Mieke Boswinkel groeit gestaag. In Diepenheim melkt zij nu ruim 80 koeien.

Meer over Mieke
Jan Schouten

Snel groeien

Jan Schouten's bedrijf is explosief gegroeid. Na de superheffing breidde hij direct met 80 koeien uit, waardoor hij nu 280 koeien melkt.

Meer over Jan

 


Groeien of optimaliseren?

 


Sponsors

univekoole en liebregtsmonostoremueller

Evenementen van Boerderij. Dat je 't weet.