Rundveehouderij

Nieuws 5291 x bekeken 2 reacties

Arla verhoogt melkprijs in oktober met €2

Zuivelconcern Arla verhoogt de melkprijs in oktober met €2 naar €28,20 per 100 kilo.

Dat heeft het bedrijf vrijdag bekendgemaakt. Het is de tweede achtereenvolgende maand dat deze verwerker meer gaat betalen. De verhoging is mogelijk dankzij de positieve ontwikkeling op de industriemarkt en de Europese consumentenmarkt voor kaas, aldus de toelichting.

Vooruitzichten positief

Voor de komende maanden blijven de vooruitzichten ook goed, mede door het dalende grondstofaanbod, gelooft het management van het concern, dat leden-leveranciers heeft in onder meer Scandinavië, Duitsland, Nederland en Groot-Brittannië.

De melkprijs geldt voor melk met de standaardgehaltes 4,2% vet en 3,4% eiwit.

Het flesje melk van Arla, als alternatief voor frisdrank.<br /><em>Foto: Arla Foods </em>
Het flesje melk van Arla, als alternatief voor frisdrank.
Foto: Arla Foods

Arla heeft succes met kleine flesjes melk

De Britse tak van Arla heeft succes met flesjes melk van 250 milliliter die worden aangeboden als alternatief voor frisdranken of vruchtensappen. De melk is nu verkrijgbaar in een vijftal grote Britse supermarkten, terwijl Arla daarover met andere ketens aan het praten is.

In Britse supermarkten, drogisterijen, tankstations en andere detailzaken is steevast bij de ingang een flink schap te vinden met 'food to go'. De meeste winkels bieden daarbij een sandwich, een zakje chips, een flesje of blikje frisdrank in 1 aanbieding aan. Arla Foods probeert daar nu met het aangepaste formaat tussen te komen met melk als gezond alternatief. Directeur Stuart Ibberson: "Wij mikken op een publiek dat normaal in die vakken niet naar melk kijkt. Melk wordt gezien als belangrijk onderdeel van een gezond en evenwichtig dieet. Een makkelijk mee te nemen flesje is daarbij dus erg interessant. Dat biedt de winkelier ook de mogelijkheid melk voorin de zaak in dat 'to go' vak te zetten."

Wim Verseput en Ruud Peijs

Laatste reacties

  • Melkveehouder

    test

  • jfeersma

    And most important .... It works!
    People are taking milk instead of refreshment drinks for their lunch package deal.
    Thinking different leads to a new approach!
    Great!

Of registreer je om te kunnen reageren.