RundveeNieuws

Zuivelconcern Hochwald zet in op verdere groei

Thalfang – Zuivelconcern Hochwald heeft vorig jaar de omzet met ruim 6 procent zien groeien naar €1,59 miljard en heeft met een melkprijs van 38,7 cent per kilo met 4 procent vet en 3,4 procent eiwit beter gepresteerd dan gemiddeld in Duitsland.

Hochwald overtrof het gemiddelde met 1,15 cent. Dat blijkt uit de definitieve jaarcijfers van het concern.

Bij de presentatie van de cijfers lanceerde de ondernemingsleiding tevens de bedrijfsstrategie 2020. Hochwald blijft uitgaande daarvan met een hogere waardevorming inzetten op de internationalisering van de afzet en op verdere groei. Doel blijft een bovengemiddelde melkprijs voor de leveranciers. Dit jaar investeert het concern €50 miljoen in de productiefaciliteiten, vorig jaar €90 miljoen.

De groei kan volgens directievoorzitter Karl-Heinz Engel ook eventueel worden gerealiseerd door samenwerking met partners in de zuivel. “Onze onderneming heeft in het verleden een actieve rol in het structuurproces gespeeld en zal dat beleid voortzetten, nationaal en internationaal.”

In het lopende jaar is de omzet door de lagere melkprijzen tot dusver wel wat kleiner uitgevallen, maar de afzet verloopt goed.

Een overzicht van alle melkprijzen vind je op boerderij.nl/markt.

Beheer
WP Admin