RundveeNieuws

Fonterra wil meer consumenten aan bio-melk

Auckland – Zuivelconcern Fonterra gaat meer werk maken van de verkoop van biologische melk in Nieuw-Zeelandse supers en andere verkoopkanalen.

Voortaan wordt de melk in het hele land aangeboden onder het merk Anchor Organic tegen een volgens de zuivelonderneming aantrekkelijke prijs. Hiermee hoopt Fonterra een breed publiek aan te spreken. Bijna driekwart van de bevolking zou vaker biologische melk kopen als het tegen een aantrekkelijkere prijs wordt aangeboden, zo blijkt uit marktonderzoek. Consumenten kunnen volgens Fonterra voor 13 eurocent per glas extra voortaan biologische melk drinken in plaats van gangbare melk. De biologische melk is afkomstig van Fonterra-leden gevestigd in de regio Manawatu-Wanganui, gelegen op het Noordereiland.

De markt voor biologische voeding en dranken vertegenwoordigt in Nieuw-Zeeland een waarde van ruim 87,5 miljoen Nieuw-Zeelandse dollar. Dat is  fors minder dan in Nederland, waar in 2013 al voor meer dan €470 miljoen aan biologische voeding omgezet. Wel wonen in Nederland grofweg vier keer zoveel mensen als Nieuw-Zeeland.

Beheer
WP Admin