DMK investeert in versterking van merken RundveeNieuws

DMK investeert in versterking van merken

Bremen – Het Duitse DMK, beoogd fusiepartner van DOC Kaas, gaat meer dan €10 miljoen investeren in vergroting van de naamsbekendheid van zijn merken.

Voor de thuismarkt gaat het om de merken Milram en Osterland, voor de export gaat het om merk Oldenburger. Het precieze investeringsbedrag wordt niet bekend gemaakt.

Het merk Milram behoort volgens commercieel directeur Michael Feller van DMK al tot de sterke nationale zuivelmerken in Duitsland. DMK wil dit positie verder uitbouwen, onder meer voor diverse kwarksoorten en voor kaas. Volgens marktonderzoeksbureau Nielsen is ruimte voor wel 20 procent groei voor kaas met het Milram-merk. DMK wil zich behalve op de retail ook meer richten op de foodservice en cateringbedrijven.

Bij de versterking van het merk Milram behoort ook het onderbrengen van het regionale merk Ravensberger onder de koepel van Milram. Volgens Feller zijn de eerste resultaten van de verhuizing al goed zichtbaar bij de boter. Sinds Ravensburger boter ook Milram als tweede merk draagt, zijn de verkopen met 5 tot 10 procent gestegen.

Met het merk Osterland wordt vooral de Oost-Duitse consument bediend. Dat merk doet het eigenlijk al erg goed, stelt DMK. Het merk Oldenburger wordt gebruikt op exportmarkten, zoals China. Chinese consumenten kopen volgens DMK graag Duitse zuivel omdat ze ‘Duitse degelijkheid’ uitstralen. De verkoop van zuivelproducten in China loopt overigens anders dan in Europa, merkt DMK op. De Chinese consument koopt veel producten online. Daar is het verkoopapparaat van DMK dan ook op afgestemd.

Beheer
WP Admin