RundveeNieuws

Omzet Danone verder omhoog

Parijs – Danone heeft in het eerste kwartaal een omzet gedraaid van €5,47 miljard, dat is bijna 5 procent meer dan een jaar eerder. Zonder wisselkoerseffecten en dergelijke komt de groei zelfs uit op 8 procent. Vooral de divisie babyvoeding deed het goed met een stijging van bijna 12 procent.

In Europa realiseerde het zuivel-, voedings- en flessenwaterbedrijf deze keer ook een hogere omzet, al bleef de groei beperkt tot net geen 3 procent. Dat is volgens het Franse merk vooral te danken aan het verder versterken van de merken en de concurrentiekracht. Danone verkoopt minder verse zuivel in volume maar doet dat wel tegen een betere product/prijsverhouding. Bovendien doet het bedrijf op de Europese zuivelmarkt meer aan prijsaanbiedingen. In Azië, Afrika, het Midden-Oosten en Latijns-Amerika, wat Danone als één regio ziet, nam de omzet van de groep met 8 procent toe.

Bij babyvoeding – Nutricia – komt de groei in Europa op dubbele cijfers uit. In China profiteren de verschillende Danone merken van de algemene groei van de markt, waarbij het Franse concern opnieuw de sterke opmars van online winkelen noemt. Daarbij merkt Danone wel op dat het merk Nutrilon Platinum het veel beter doet dan het merk Dumex. Door de ontwikkeling van deze divisie draagt babyvoeding nu bijna een kwart aan de groepsomzet bij. Verder is het bedrijf ook tevreden over de omzet bij Evian flessenwater die met bijna 9 procent toenam door uitstekende prestaties in Europa en aanhoudende groei op opkomende markten in Azië. Corr

Beheer
WP Admin