RundveeNieuws

‘Brritse melkveehouder zelf de boer op’

Edinburgh – De Britse melkveehouders moeten hun positieve verhaal rechtstreeks aan de consument overbrengen. Op die manier kunnen ze de kwaliteit, variatie en waarde van de nationale zuivelproducten beter voor het voetlicht brengen.

Met die oproep reageert de National Farmers Union of Scotland (NFUS) op de huidige crisis in de melkveewereld in Groot-Brittannië. Volgens de NFUS moeten de boeren vooral niet bij de pakken neerzitten maar een ‘positieve, pro-actieve en promotionele actie’ gaan voeren. De boeren zouden dan bij supermarkten en andere winkels de consument rechtstreeks moeten aanspreken. ”De Britten lijken toch al bereid om zuivel uit eigen land te kopen en die trend kunnen we met een gerichte actie verder versterken. Laten we ze persoonlijk onze heerlijke kwaliteitsproducten met een hoge voedingswaarde laten proeven”, aldus voorzitter Gary Mitchell van de sectie zuivel binnen de Schotse boerenbond.

”Ik heb de afgelopen weken met veel melkveehouders gesproken die zich zorgen maken over de toekomst. We hebben ons daarom de vraag gesteld of we er zelf misschien iets aan kunnen doen. Wij denken dat we een mooie kans hebben om er op uit te trekken om onze producten actief onder de aandacht te brengen. Als alle collega’s in het hele land achter deze actie gaan staan, dan geloven we er heilig in dat het kan slagen”, zegt Mitchell.

Beheer
WP Admin