Foto: Arla RundveeNieuws

Nederland voor Arla geen groeimarkt meer

Nederland is voor zuivelconcern Arla in Europa geen markt waarop speciaal zal worden gefocust om de groeiambities van de onderneming te verwezenlijken.

Dat blijkt uit de woensdag gepresenteerde bedrijfsstrategie ‘Strategie 2020’ van deze zuivelmultinational. Hoofdmarkten voor wat betreft de groei worden c.q. blijven Groot-Brittannië, Zweden, Denemarken en Duitsland. Buiten Europa gaat het om het Midden-Oosten, China, Rusland, de Verenigde Staten en Nigeria. Nederland was tot dusver wel een ‘focusmarkt’ voor Arla.

Inzetten op 8 productcategoriën

Het bedrijf wil voorts primair inzetten op 8 productcategorieën, variërende van boter en mengboter (boter met een deel plantaardig vet) tot roomkaas, speciale kazen, melkdranken, yoghurts, melk en melkpoeder, mozzarella en ingrediënten.

Arla bevestigt de al eerder uitgesproken verwachting dat het in 2020 een melkplas van 16,5 miljard kilo te verwerken krijgt tegen 14 miljard kilo nu.

Beheer
WP Admin