RundveeNieuws

Arla zet aanval in op markten Zuidoost-Azië

Aarhus – Zuivelconcern Arla versterkt de inzet op de markten in Zuidoost-Azië, dat wil zeggen landen als Indonesië, de Filipijnen en Myanmar. Het concern voegt de activiteiten op deze markten met het oog daarop samen in één bedrijfsonderdeel Business Unit Asia, waarvan het kantoor wordt gevestigd in de Maleise hoofdstad Kuala Lumpur. Ook China, Japan en Zuid-Korea vallen onder de nieuwe eenheid.

China, waar Arla nauw samenwerkt met Mengniu, is al een strategische markt voor het concern, maar Zuidoost-Azië heeft de potentie dat ook te worden. Arla verwacht hier de komende vijf jaar de omzet op te kunnen krikken naar op jaarbasis €1 miljard. “De vraag van de consumenten in China en Zuidoost-Azië toont veel overeenkomst en daarom zijn er ook synergievoordelen op het gebied van merken en productportfolio te halen”, licht het concern toe.

In de loop van vorig jaar heeft Arla het management in diverse Zuidoost-Aziatische landen versterkt. Leider van het kantoor in Kuala Lumpur wordt Jesper Colding, momenteel vice-directeur marketing bij partner Mengniu Dairy China.


Nieuwsbrief zuivelmarkt

Schrijf je in voor deze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van noteringen en marktontwikkelingen binnen de zuivelmarkt.

  • Datumnotatie:MM slash DD slash JJJJ
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Beheer
WP Admin