RundveeNieuws

Verkoopklapper FrieslandCampina

Amersfoort – Verkopen via internet worden steeds belangrijker voor FrieslandCampina.

Een van de jongste wapenfeiten van het bedrijf is de verdubbeling van de verkoop van kindervoeding in Mexico. Dankzij Facebook vertweevoudigden de verkopen van Friso Gold in goed veertien maanden tijd.

Een verkoopteam onder leiding van Nektarios Misios zorgde hiervoor. Hij vertelt er woensdag over op een Facebook-conferentie in Amsterdam. Enkele jaren geleden paste FrieslandCampina ook al een vergelijkbare benadering toe in China, toen het bedrijf nog een distributieketen voor babyvoeding in dat land moest opzetten. Inmiddels is FrieslandCampina daar een paar stappen verder.

Volgens Misios, die wordt geïnterviewd door Emerce-marketing, is de Facebook-pagina van Friso Gold inmiddels een van de grootste bedrijfspagina’s in dit netwerk. Voordeel van de marketingcampagne in Mexico via Facebook was niet alleen het grote en snelle bereik bij de echte doelgroep, het was ook nog eens veel goedkoper dan een ouderwetse TV-reclamecampagne. Misios: “Mexicanen kenden de producten van Friso Gold al veel langer, maar het merk zelf was niet erg bekend. Een traditionele campagne via televisie of printmedia zou enorm veel geld gaan kosten. En dus werd vanaf 1 januari 2013 een campagne gevoerd op Facebook. Het sloeg aan, tot verrassing van FrieslandCampina zelf. De verkopen van Friso Gold werden in veertien maanden verdubbeld. Als gevolg daarvan is een deel van het marketingbudget van het zuivelbedrijf van tv naar Facebook gegaan.”

Beheer
WP Admin