Rundveehouderij

Nieuws 981 x bekeken 1 reactie

FrieslandCampina herstructureert divisies

Amersfoort - FrieslandCampina verdeelt haar consumentgerichte activiteiten met ingang van 1 oktober 2013 over de divisies Consumer Products Asia en Consumer Products Europe, Middle East & Africa. Met de nieuwe geografische indeling kan de groei in Azië en Afrika volgens de zuivelonderneming beter worden gefaciliteerd. Eerder waren de activiteiten verdeeld over een divisie gericht op Europa en een divisie gericht op alle activiteiten buiten Europa.

FrieslandCampina geeft aan dat door Azië onder te brengen in een apart divisie beter en sneller kan worden ingespeeld op de continu veranderende marktomstandigheden, de groei van de activiteiten en de specifieke behoefte van Aziatische klanten en consumenten. Door het samenbrengen van de activiteiten in Europa, het Midden-Oosten en Afrika kan volgens FrieslandCampina worden geprofiteerd van de regio-overstijgende consumentenvoorkeuren voor merkproducten en bepaalde soorten zuivel.

Geen geheim is dat de huidige divisie Consumer Products Europe (CPE) het moeilijk heeft. Het resultaat daalde in de eerste helft van 2013 met 1 miljoen naar 48 miljoen euro. FrieslandCampina kondigde, wegens blijvende druk op de prijs van huismerken en dalende verkoop van merkproducten, eerder al een reorganisatie van CPE aan.

FrieslandCampina Wamco Nigeria, FrieslandCampina Middle East, FrieslandCampina West Africa en FrieslandCampina Leeuwarden zullen vanuit Consumer Product International overgaan naar Consumer Products Europe, Middle East & Africa.

De organisatorische veranderingen hebben tot gevolg dat enkele taken en verantwoordelijkheden veranderen. Freek Rijna blijft vanuit Singapore verantwoordelijk voor Consumer Products Asia. Gregory Sklikas is verantwoordelijk voor Consumer Products Europe, Middle East & Africa en blijft werken vanuit Amersfoort.

Eén reactie

  • koestal

    het is een kwestie van management

Of registreer je om te kunnen reageren.