Rundveehouderij

Nieuws 909 x bekeken 1 reactie

Facebook helpt Friso aan plus in Mexico

Bodegraven - FrieslandCampina's afzet van Friso opvolgmelk is in Mexico verveelvoudigd. "Van nagenoeg niks naar de derde qua marktaandeel", stelde marketeer Frenkel Denie van FrieslandCampina. Communicatie via een Facebook-kanaal met Nederland helpt daarbij.

Tijdens een congres van de Nederlandse tak van de European Dairy Farmers (EDF) legde hij de succesaanpak uit. FrieslandCampina heeft enkele boeren een iPad gegeven en voor hen een Facebookpagina aangemaakt. Daarna is dat in Mexico via reclames bekendgemaakt. De boeren tonen via livestream hun bedrijfsvoering, met nadruk op weidegang. Daarnaast beantwoorden ze live de vragen van Mexicaanse consumenten.

De aanpak was een wild idee van de marketeers en is wegens de minimale kosten volgens Denie zonder ruggespraak met de directie uitgevoerd. Vanwege het grote succes wordt deze aanpak waarschijnlijk ook ingezet in China en elders in Azië, de betrokken boeren zijn hiervoor al in China geweest.

Na de presentatie tijden het EDF-congres meldde minstens een van de EDF-leden zich al als vrijwilliger voor deelname aan.

Eén reactie

  • koestal

    Dat is dan mooi meegenomen,scheelt in de reclamekosten !

Of registreer je om te kunnen reageren.