Rundveehouderij

Nieuws 507 x bekeken 1 reactie

Danone ziet verkopen sterk stijgen

Parijs - Danone heeft de omzet in het tweede kwartaal met bijna 7 procent zien groeien. Dat maakte het Franse voedingsmiddelenbedrijf maandag bekend.

Danone, eigenaar van merken als Activia en Evian, boekte vorig kwartaal een omzet van 5,7 miljard euro. De hoeveelheid verkochte goederen nam met 4 procent toe. Dat is de sterkste stijging van de afgelopen twee jaar. In de eerste helft van het jaar nam de omzet met 6 procent toe tot 11 miljard euro en steg de operationele winst met ruim 2 procent tot 1,5 miljard euro. De nettowinst zakte een fractie, tot 873 miljoen euro.

Vooral de verkoop van babyvoeding in China nam sterk toe. Veel Chinese ouders wantrouwen zuivelproducten uit eigen land, waardoor er een enorme vraag is naar onder meer babymelkpoeder van buitenlandse producenten. Danone liet eind mei al weten zijn activiteiten in China uit te zullen breiden.

Eén reactie

  • trijnie

    Danone, komt dat niet uit Frankrijk?
    Waarom worden die toetjes ook hier in nederland van nederlandse melk gemaakt?

Of registreer je om te kunnen reageren.