Rundveehouderij

Nieuws 1478 x bekeken 4 reacties

Hoog maatschappelijk imago FrieslandCampina

Hoofddorp - Zuivelconcern FrieslandCampina staat in Nederland bovenaan waar het gaat om maatschappelijk imago. Het laat andere grote bedrijven als Menzis, Rabobank, Philips en Eneco achter zich.

Het is echter niet zo dat het dus wel snor zit met het imago, zo blijkt uit de Maatschappelijk Imago Monitor van adviesbureau Hope & Glory. Het wantrouwen in de goede bedoelingen van het bedrijfsleven neemt toe.
Onderzoeksbureau Motivaction, die de monitor uitvoerde, vroeg ruim 3.100 Nederlanders tussen 18 en 70 jaar naar het belang dat zij hechten aan het maatschappelijk verantwoord ondernemen. Het wantrouwen groeide in een jaar tijd van 34 naar 41 procent. Nederlanders vinden dat organisaties onvoldoende aandacht besteden aan een eerlijke verdeling van de welvaart. Met name het vertrouwen in grote bedrijven neemt af. Ruim een zesde van de Nederlanders is wél overtuigd van de goede intenties van bedrijven.

Laatste reacties

  • abtje

    Nederlanders vinden dat organisaties onvoldoende aandacht besteden aan een eerlijke verdeling van de welvaart.
    Wat moet je je daar nu bij voorstellen?

  • Mozes

    Abtje, beurs genoteerde ondernemingen versus coöperatie.

  • abtje

    Dat denk ik niet, Moses. Denk niet dat de Nederlander onderscheid maakt tussen die twee. Dat is ook bijna hetzelfde, maken beiden winst die ze terug horen te geven aan de aandeelhouders/leden.

  • koestal

    IK hoop dat dit ook vertaald wordt in de prijs die de boer ontvangt

Of registreer je om te kunnen reageren.