Rundveehouderij

Nieuws 777 x bekeken laatste update:9 dec 2013

Ausnutria ziet afzet babyvoeding van geitenmelk hard groeien

Changsha City - Ausnutria boekt mooie successen met de verkoop in China van baby- en kindervoeding gebaseerd op geitenmelk. Dit meldt het bedrijf bij de publicatie van het jaarverslag 2011.

Babyvoeding van het merk Kabrita werd in het vierde kwartaal van 2011 in China geïntroduceerd. Sindsdien zijn de verkopen gestaag gestegen. Dit jaar tot nog toe is voor omgerekend 14,5 miljoen euro aan kindervoeding op basis van geitenmelk verkocht in China, zo meldt Ausnutria. Genoemd cijfer is nog een voorlopig cijfer, maar geeft wel een indicatie van de omzet. Geitenmelkpoeder zit in China in een hoger prijssegment dan poeder op basis van koemelk. Ook de verkoop van volle geitenmelkpoeder loopt heel goed. Ausnutria kan de vraag naar geitenzuivel vanuit China amper bijbenen, meldt een woordvoerder.

Ausnutria heeft ondertussen ook baby- en kindervoeding op basis van Nederlandse koemelk in China op de markt gezet. Behalve in China zijn verder verkoopkantoren opgezet in het Midden-Oosten, Rusland en de Verenigde Staten. Geheel Ausnutria boekte over 2011 een omzet van bijna 76 miljoen euro, de winst bedroeg ruim 6 miljoen euro. Een derde van de omzet kwam uit Nederland.

Of registreer je om te kunnen reageren.