Rundveehouderij

Nieuws 1752 x bekeken 3 reacties

Marge bij kaasbedrijf Bel onder druk

Parijs - Het Franse kaasbedrijf Fromagerie Bel kan in de tweede jaarhelft een lagere marge realiseren dan in de eerste zes maanden van dit jaar. De omzetgroei, hogere prijzen en kostenbesparingen zijn niet voldoende om de toegenomen inkoopkosten volledig te compenseren.

 

Bel is eigenaar van de merken Babybel, La Vache qui rit en Kiri alsmede in ons land Leerdammer. De kaasfabrikant heeft in het afgelopen kwartaal een omzet gehaald van 683 miljoen, dat is 2,8 procent meer dan een jaar eerder. De verkopen over de eerste negen maanden van dit jaar namen daarmee toe met 2,2 procent tot ruim twee miljard. Op vergelijkbare basis komt die omzetgroei uit op bijna 5 procent. ''Dat stemt in de huidige geopolitieke en economische situatie tot tevredenheid', denkt Bel.

In West-Europa 'bleef de dynamiek in stand' waardoor de kwartaalomzet met 2,6 procent toenam terwijl Oost- en Noord-Europa een groei van ruim 8 procent realiseerde. Dat laatste is vooral te danken aan de uitbreiding van het distributienet en merkengamma in Oekraïne. Elders in de wereld, waaronder de VS waar Bel veel investeert, kwamen de verkopen echter 4,4 procent lager uit.

Laatste reacties

  • peter1939

    zal wel doorwerken in de inkoopprijs van melk.......helaas.....

  • gjh

    dus blijven ze het minst voor de melk geven en zal de nabetaling bitter slecht zijn net als vorig jaar.oftewel ze zullen wel hekken sluiter blijven de komende tijd

  • peter1939

    nee dat blijft doc....

Of registreer je om te kunnen reageren.