Rundveehouderij

Nieuws 692 x bekeken

Kaas steeds belangrijker voor Milcobel

Kallo – Milcobel gaat in 2013 zijn commerciële inspanningen voor de verkoop van kaas in binnen- en buitenland verder opvoeren. Dat meldt de Belgische onderneming in haar ledenblad. Ook Nederland wordt genoemd als belangrijke afzetmarkt.

Via bedrijfsonderdeel Kaasimport Jan Dupont wil de zuivelonderneming haar eigen route naar de kaasmarkt verder uitbouwen. Begin 2012 maakte Milcobel  bekend het Nederlandse Sherlock Cheese over te nemen. Daarmee verstevigde de onderneming haar positie op de Nederlandse markt. Sherlock Cheese onstond een jaar eerder uit de fusie van Verbakel & Seggelink en Ravoska Kaasimport.

Milcobel legt haar focus in toenemende mate op kaas. Na het gereedkomen van de kaasfabriek in Moorslede heeft verdere uitbouw van de ‘route naar de markt’ volgens voorzitter Guido Veys topprioriteit. De zuivelonderneming heeft zich in het zogenoemde kaasmasterplan tot doel gesteld steeds meer ledenmelk te verwerken tot diverse kaasspecialiteiten. Tegen 2020 zou 25 procent van de huidige melkaanvoer in Moorslede verwerkt moeten worden. Daarvoor werd 50 miljoen euro geïnvesteerd in de fabriek. Begin 2014 gaat ook de nieuwe mozzerellafabriek in Langemark in  productie.

Of registreer je om te kunnen reageren.