Rundveehouderij

Nieuws 489 x bekeken 1 reactie

Britse kaasmaker pakt supermarkt aan op Facebook

Londen – De Britse kaasfabrikant Wyke Farms is een campagne gestart op Facebook tegen supermarkt Morrisons nadat die winkelier besloot niet langer kaas van Wyke Farms te verkopen. Volgens het kaasbedrijf 'levert de campagne enkele duizenden steunbetuigingen per week op.'

Morrisons schrapte Wyke Farms, een fabrikant van meer traditionele kaas, omdat het met minder leveranciers wil werken. In dat kader schreef het winkelbedrijf een tender uit waarbij geïnteresseerde leveranciers – naar goed Brits gebruik - tevens werden uitgenodigd te melden hoeveel ze beschikbaar zouden stellen voor reclamecampagnes. Uiteindelijk viel Wyke Farms uit de  boot, maar directeur Richard Clothier wil het daar niet bij laten zitten. "De steun die we krijgen op Facebook laat weer eens zien wat mensen eigenlijk wel denken van al dat rollen met de spierballen dat de supermarkten graag doen. Wij zijn een klein familiebedrijf, als het om een partijtje financieel worstelen gaat verliezen we het altijd."

Eén reactie

  • schoenmakers1

    deze actie staat in nederland ook te gebeuren, de supers wisselen de ene ster moeiteloos in tegen de andere, en de ondernemer die er in geinvesteerd heeft heeft het nakijken

Of registreer je om te kunnen reageren.